بین الملل

افشاگری “نیویورک تایمز” از شکنجه ولیعهد سابق سعودی و محل نگهداری وی

نیویورک تایمز شکنجه و محل نگهداری ولیعهد سابق سعودی را که در سال 2020 دستگیر شده بود، افشا کرد.

به گزارش گزارشگر یک، این روزنامه آمریکایی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، نوشته است که محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان سعودی که در سال 2020 دستگیر شد، تحت شکنجه هایی از جمله آویزان کردن از مچ پا تا سقف قرار گرفته است.

نیویورک تایمز گزارش می دهد که مقامات ریاض شاهزاده سعودی بسمه بنت سعود را که از نوامبر 2019 بدون هیچ اتهامی به همراه دخترش سهود الشریف به اتهام انتقاد از پادشاه بازداشت شده بود، آزاد کردند، اما بسیاری از شخصیت های برجسته از جمله شاهزاده را نیز آزاد کردند. خانواده سلطنتی. فعالان سعودی همچنان در زندان هستند.

این فهرست همچنین شامل گروهی از فعالان برجسته، از جمله دو پسر ملک عبدالله سابق، و گزارش هایی از شکنجه به نقل از منابع نزدیک به زندانیان سعودی است.

نیویورک تایمز نوشت: مشهورترین زندانیان، ولیعهد سابق محمد بن نایف است که در سال 2017 توسط محمد بن سلمان از قدرت برکنار شد.

این روزنامه به نقل از دو نفر از آشنایان، گزارش داد که نام محمد بن نایف فاش نشده است (به دلیل مسائل حساس) او در حالی که مچ پاهایش را از سقف آویزان کرده بود و نمی توانست بخوابد در سلول انفرادی زندانی شد. .

نیویورک تایمز به نقل از همین منبع گزارش داد که ولیعهد سابق پاییز گذشته به ویلایی نزدیک کاخ سلطنتی الیمامه در ریاض نقل مکان کرد. به جایی نقل مکان کرد که هنوز آنجاست.

خبرچین همچنین گفت که شاهزاده بن نایف تنها در آنجا محبوس بود، ویلا تلویزیون یا سایر تجهیزات الکترونیکی نداشت و او می توانست به روش های محدودی با خانواده اش دیدار کند. او در اثر بازداشت و آویزان شدن طولانی مدت روی مچ پا دچار جراحات دائمی شد و قادر به راه رفتن بدون عصا نبود.

اگرچه دولت سعودی رسماً ادعای بن نایف را مطرح نکرد و دلیلی برای دستگیری وی ارائه نکرد، اما در این گزارش آمده است که اکثر کارشناسان سعودی حدس می‌زنند که به دلیل ترس محمد بن سلمان است که ولیعهد سابق بن نایف می‌تواند مانع او شود. از رسیدن به عرش.

نیویورک تایمز به این نتیجه رسید که سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا