عمومی

امارات با آتش بازی می‌کند؟

امارات متحده عربی به سرعت از شرایط منطقه ای و جهانی برای رشد اقتصادی بهره برداری کرده است ، اما بهره برداری از یک کشور با فرهنگی که دارای تاریخ متمدن نیست ، یک فناوری هسته ای “تیغ مستی تیز” محسوب می شود. این کشور کوچک و غیر شهروند با جمعیت مهاجری فاقد یک الگوی فرهنگی قابل قبول است و به دلیل تأثیر ایدئولوژی داعش تهدیدی جدی برای صلح جهانی به ویژه در منطقه خلیج فارس است. از نظر جغرافیایی ، امارات به دلیل انرژی فسیلی نیروگاههای هسته ای نمی سازد ، اما سازندگان این نیروگاه ها قصد دارند تعادل تروریستی بین دو ساحل خلیج فارس حفظ کنند.

لذت فن آوری صلح آمیز هسته ای به همین دلیل است که غرب و آژانس بین المللی انرژی هسته ای (آژانس بین المللی انرژی هسته ای) باعث ایجاد چنین هیاهو در مورد فعالیت های هسته ای ایران شده و تحریم های شدیدی را علیه کشورهای متمدن مانند ایران وضع کرده اند ، حتی اگر این یک حق سازش ناپذیر همه کشورها باشد. سوال وی دستور کار خود را تنظیم كرد ، اما آیا در غیاب تمدن مانند امارات از ساخت نیروگاههای هسته ای سكوت كرد؟

طبعاً موضوع ساخت نیروگاههای هسته ای در امارات براساس سیاست ایالات متحده و صهیونیست است و هدف آن مقابله با قدرت هسته ای صلح آمیز ایران است.

وجود چهره هایی همچون محمد بن رشید ، حاکم امارات ، یک فاجعه محلی محسوب می شود زیرا وی افکار بلندپروازانه ای دارد و سالهاست که از رویکرد فناوری هسته ای ایران به لحاظ روانی رنج می برد. بنابراین ، با کمک لابی صهیونیست ها و کمک ایالات متحده ، محمد بن رشید توانست رهبری ساخت این نیروگاه را بر عهده بگیرد ، اقدامی بسیار خطرناک که مانع صلح و ثبات منطقه می شود.

از طرف دیگر ، یک طرف تسلیحاتی در آن طرف خلیج فارس وجود دارد و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بیش از 80 میلیارد دلار سلاح در سالهای اخیر در ایالات متحده و غرب خریداری کرده اند. ساخت نیروگاه المکتوم مقدمه ای برای تأسیس نیروگاه هسته ای دیگری در سایر کشورهای عربی در خلیج فارس خواهد بود که تهدیدی جدی برای سلامتی و ایمنی سفر خلیج فارس محسوب می شود.

به دنبال پله های امارات متحده عربی ، مطمئناً عربستان سعودی برای ساخت نیروگاه های هسته ای تشویق می شود ، در این صورت جریان غیرهسته وهام می تواند فشارهایی را بر دولت سعودی برای ساخت بمب هسته ای در آینده وارد کند.

از طرف دیگر ایران باید از قدرت سیاسی و تأثیرات زیست محیطی خود استفاده کند تا فعالیت های خود را در برابر فعالیت های غیرقانونی هسته ای امارات متحده عربی انجام دهد و آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس بین المللی انرژی هسته ای) را برای تأسیس یک نگهبان برای نظارت بر فعالیتهای هسته ای امارات تشویق کند. در غیر این صورت ، لابیست های صهیونیست از دوگانگی در سیاست آمریکا و غرب استفاده خواهند کرد تا امارات و عربستان سعودی را مجبور به تعقیب بمب هسته ای کنند.

310311

دکمه بازگشت به بالا