عمومی

امضا تفاهم نامه همکاری استانداری فارس با انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور

تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور امضا شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، گفت: این تفاهمنامه برای معرفی بیش از پیش مفاخر فرهنگی، ادبی و علمی استان فارس، ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر شاخص استان به ویژه برای نسل جوان و ارتقای هویت ایرانی-اسلامی امضا شد.
محمود شالویی با اشاره به یکصد و یکمین سالگرد تاسیس و فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، افزود: در این دوره از فعالیت این انجمن در تلاش هستیم مشاهیر و چهره‌های شاخص کشور را در سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی با برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر، انتشار آثار و مکتوبات آنها، ساخت بنا‌های یادبود معرفی کنیم.
استاندار فارس هم گفت: براساس این تفاهم نامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در ۱۴ محور با استانداری فارس همکاری خواهد کرد.
دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: تسریع در روند اجرای گذر عرفان در شیراز، بزرگداشت ملاصدرا و مرمت و توسعه مدرسه خان، معرفی مفاخر آرمیده در دارالسلام شیراز و طراحی و نصب سردیس مفاخر از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری این انجمن اجرا خواهد شد.
نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم گفت: بزرگداشت چهره‌های شاخص استان که از شهرت جهانی برخوردار هستند، گامی برای ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی و ادبی کشور در جوامع بین المللی است.

آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه سیبویه یکی از چهره‌های تاثیرگذار و از دانشمندان صرف و نحو زبان عربی است که در شیراز زیسته و آرامگاهش در این شهر قرار دارد، افزود: شایسته است مراسم بزرگداشت این دانشمند با همکاری مجامع علمی جهان عرب برگزار و نقش تاثیرگذار مفاخر ایرانی در توسعه علوم در دوره‌های مختلف به جهانیان یادآوری شود.
در این نشست همچنین دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان فارس با صدور احکام اعضای حقیقی و حقوقی این دفتر رسما راه‌اندازی شد.

دکمه بازگشت به بالا