حوادث و رویداد

امکانات اطفای حریق با توجه به حجم آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع محدود است

فرمانده حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: امکانات آتش نشانی به دلیل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع محدود است و بحران اعتباری تأمین هلیکوپتر در مناطق کوهستانی کوهستانی یک مشکل اساسی برای سازمان های جنگلی است.

به گزارش گزارشگر یک ، سرهنگ علی عباس نژاد اظهار داشت: «سازمان جنگل از ابتدای فروردین امسال پیش بینی های لازم را انجام داده است و از اواسط ماه آوریل چندین نشست مجازی و همایش ویدئویی برای مدیریت بحران آتش سوزی و جلوگیری از آتش سوزی با مدیران منابع طبیعی کشور برگزار کرده است. گفت

وی اظهار داشت: باران خوب اوایل امروز باعث افزایش پوشش گیاهی چمنزارها در مراتع و جنگل ها شده و به دلیل گرم شدن هوا و ورود طبیعی مردم و گاهی غفلت در روشن و خاموش کردن چراغ ها باعث ایجاد آتش سوزی در جنگل ها شده است.

فرمانده حفاظت منابع طبیعی از ابتدای سال بیشترین تعداد آتش سوزی را در استان های کوزستان ، بوسچر ، کو گیلو و بویراحمد ثبت کرده است. ما بدون انجام این کار حریص هستیم.

عباس نژاد امروز از گشت کامل و نظارت نیروهای امنیتی در بخش منابع طبیعی از اواسط ماه آوریل تا برنامه تلویزیونی خبر داد و افزود: همه این واحدها از طریق مرکز فرماندهی و کنترل دفتر کنترل می شوند.

وی ادامه داد: آتش سوزی جنگل ها در جنگل ها بیشتر دیده می شود و در بسیاری از مناطق درختان به شدت آسیب دیده اند اما ما با کمیسر سرویس جنگل از نزدیک نگاه کردیم ، گرچه ما با کمیسر سرویس جنگل انتظار بقای زیادی را داریم.

فرمانده حفاظت از منابع طبیعی افزود: سه تا چهار آتش سوزی در استان های کوزستان و کو گیلو در مناطق کوهستانی سخت که در آن از منابع انسانی استفاده نمی شود ، رخ داده است و برای خاموش کردن آنها باید هلیکوپترها وارد شوند. هستند.

عباس نژاد یادآور شد: “در سال 1995 وزیر دفاع ، وزارت امور داخله ، تفاهم نامه همکاری در زمینه تهیه بالگرد را امضا کرد و پشتیبانی خوب برای یک یا دو سال ارائه شده است ، اما بدهی جمع شده و استفاده از هلیکوپتر کار دشواری است.”

وزارت دفاع اعلام کرد که برای تأمین هلیکوپتر باید با سپاه و ارتش قرارداد منعقد كرد و طی چند سال گذشته هزینه پرواز این بالگرد 30 میلیارد بود و تاكنون 10 میلیارد در دو مرحله پرداخت كرده است.

فرمانده حفاظت منابع طبیعی کشور با تشکر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اختصاص 15 میلیارد اعتبار آتش سوزی ، افزود: اتفاق می افتد

وی از عرضه سامانه 139 به همراه سامانه 1504 خبر داد و گفت: این سیستم از هفته آینده شروع می شود و مردم می توانند کلیه تخلفات ، تخریب ها و آتش سوزی ها را به این سامانه گزارش دهند و با 139 در هر نقطه کشور تماس بگیرند. وجود دارد.” دفتر مرکزی این سازمان در دفتر بخش حفاظت از منابع طبیعی پیگیری خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سرویس جنگل ، سرهنگ عباس نژاد درباره نرمی نیروهای امنیتی در جنگل گفت: وی گفت: “از این نظر ، ما از استاندارد جهانی فاصله داریم ، اما در شمال هزار هکتار داریم و در زاگرس جنگل ها بین 6 تا 7،000 است. ما در هر هکتار از آن محافظت می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا