استان ها

امیدواریم تصویب منطقه آزاد قصرشیرین عیدی مردم کرمانشاه باشد

گزارشگر یک / کرمانشاه استاندار کرمانشاه امیدوار بود که به زودی شاهد تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین باشیم و این خبر خوب را برای عموم اعلام کنیم.

هوشنگ بازوند امروز (11 فوریه) گفت که مطالعه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین توسط کمیته فرعی زیرساخت های ایالات متحده در رویداد روز ملی صادرات در استان کرمانشاه و با حضور وزیر صمت انجام شد. او افزود: “ما امیدواریم که در اسرع وقت و پس از عید اداره نفت شاهد تأیید نهایی مردم کرمانشاه باشیم. منطقه آزاد تجاری قصرشیرین عید سیستم ، دولت ، مجلس و کمیته راحتی برای ساکنان محلی خواهد بود.”

وی پیگیری سه ساله را برای تصویب در منطقه ذکر و ادامه داد. نهایی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تغییرات عمده ای را در سراسر استان کرمانشاه ایجاد کرده و می تواند تا حدودی عقب ماندگی استان را جبران کند.

استاندار کرمانشاه خواستار همکاری وزارت صمت ، به ویژه قانون گذاران برای تکمیل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین شده است که این امر نیاز به پیگیری و مذاکره جدی دارد.

پیشرفت کرمانشاه رو به جلو است

بازوند در ادامه توسعه و توسعه استان کرمانشاه افزود: “با وجود همه موانع ، گام های امیدوار کننده ای برداشته شده است.”

وی از فعال سازی 570 واحد راکد در قلعه از سال 1396 به عنوان یکی از این اقدامات یاد کرد. 390 واحد با ظرفیت 10-20٪ به حداکثر ظرفیت خود رسیده اند یا برنامه توسعه دارند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش 400 درصدی واگذاری زمین در شهرهای صنعتی این ایالت در مدت مشابه گفت: “این افزایش نتیجه ارتقا است.”

بازوند همچنین با اشاره به تدوین یک برنامه جامع برای کاهش نرخ بیکاری در استان ، گفت: “با اجرای این برنامه که حدود 110٪ آن محقق شده است ، روند افزایش نرخ بیکاری و روند نزولی را کنترل می کنیم.”

وی ابراز امیدواری کرد که با حرکت طبق این برنامه ، به متوسط ​​نرخ بیکاری کشور یا حتی در پایان سال 1400 یا حتی پایین تر برسیم.

استاندار کرمانشاه بالا بودن نرخ بیکاری را مانعی برای ورود سرمایه گذاران به ایالت می داند و می گوید با کاهش بیکاری تمایل سرمایه گذاران برای ورود به کرمانشاه در حال افزایش است.

ما در جنگ اقتصادی به مقاومت نیاز داریم

بازوند در ادامه با توجیه شکایت از مشکلاتی که صادرکنندگان داشتند ، گفت: “ما در یک جنگ اقتصادی گسترده هستیم و در چنین شرایطی باید مقاومت کنیم و روحیه خود را از دست ندهیم.”

“البته این مقاومت ها مردم را تحت فشار قرار داده و میز را کاهش داده است ، اما ما به این وضعیت دشوار افتخار خواهیم کرد.”

بازوند از تلاش صادرکنندگان در این شرایط دشوار قدردانی کرد و افزود: “با تشکر از این تلاش ها ، صادرات در استان کرمانشاه در 10 ماهه امسال 10٪ افزایش یافته است و با افزودن صادرات نفت ، گاز و برق ، حدود 24٪ رشد خواهد کرد.”

وی معتقد است در این شرایط نیاز به احیای مجدد شرایط کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود دارد و “در این راستا درخواست هایی از وزارت صمت در مورد ستاد ارتقا دریافت می کنیم.”

استاندار کرمانشاه گفت: حدود 65 درصد موارد مطرح شده در ستاد تسهیلات مربوط به بانک ها است و بانک ها نیز بسیاری از مصوبات را در سطح کشور رد یا به تأخیر می اندازند.

بازوند یادآور شد: البته با وجود این مسائل ، من از عملکرد سیستم بانکی محلی خوشحالم.

وی همچنین بر لزوم کاهش بوروکراسی اداری تأکید کرد و افزود: این بوروکراسی رو به کاهش است ، اما در جاهای دیگر ظاهر می شود.

اگر کرونا را جدی نگیرید مردم عید را عزادار می کنند.

بازوند در پایان سخنان خود به مشکل بروز بیماری ویروس کرونا قلب اشاره کرد و گفت: “من از نظر شیوع بیماری وضعیت بهتری دارم ، اما نباید ساده شود و نباید قلب عروق ویروس کرونا گرفت. به طور جدی.”

وی همچنین ابراز نگرانی در مورد کاهش انطباق مردم با پروتکل های بهداشتی کرد که از 84٪ به حدود 70٪ افزایش یافت و افزود که “در حالی که تعداد آزمایش های مثبت در حال افزایش است”.

استاندار کرمانشاه معتقد است که این روند می تواند برخی خانواده ها را عزادار موج بعدی کرونا در ایام نوروز کند.

بازوند گفت که از زمان واکسیناسیون ویروس کرونا در این ایالت 30 تا 40 نفر را تحت پوشش قرار داده و امید زیادی وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا