بین الملل

امیرعبداللهیان: در صورت حسن‌نیت غرب، توافق خوب در دسترس است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه در وین از امکان توافق خوب، اما با یک شرط خبر داد.

امیر عبداللهیان در توئیتی نوشت: مذاکرات وین با اولویت جدی و جدی در حال پیشرفت است، نشست کارشناسی جدی در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما هر روز با مذاکره‌کننده ارشد کشورمان، دکتر باقری در تماس هستیم، گفت: در صورت اقبال غرب، توافق خوبی ممکن است، گفت: هیئت ایرانی به دنبال مذاکره منطقی، قوی، قوی و نتیجه‌گرا است.

ایران و نمایندگان کشورهای 1+5 عصر دوشنبه در هتل کوبورگ وین دیدار کردند که در آن تحریم ها لغو شد و اجلاس برجام مذاکرات جدیدی با کمیته مشترک برجام داشت.

پس از پایان مذاکرات، وزارت امور خارجه روسیه بر عزم شرکت کنندگان تاکید کرد و اعلام کرد که دو کارگروه برای ادامه کار در مذاکرات روز دوشنبه توافق کردند.

با این حال رویترز صبح امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد که موضوع سانتریفیوژ ایران یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در نشست وین بوده است.

روزنامه دولتی چاینا دیلی بر لزوم لغو تحریم ها علیه ایران برای احیای توافق هسته ای تاکید کرد و از طرف های شرکت کننده در نشست وین خواست تا برای پایان دادن به مذاکرات صداقت و انعطاف نشان دهند. (برای اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/



لطفا این را در صفحه اول پیشنهاد دهید.

دکمه بازگشت به بالا