بین الملل

امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل می‌خواهد به همراه خود آمریکا را در باتلاق جنگ غرق کند

به گزارش گزارشگر یک، حسین امیرعبداللهیان که در آغاز سفر منطقه‌ای خود به لبنان سفر کرده است عصر امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه بیروت گفت: بعد از گذشت ۴ ماه از نسل کشی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری ما امروز شاهد این هستیم که تل آویو به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود نائل نشده است و آنچه که شاهد آن هستیم به لطف و مدد الهی و با قدرت مقاومت فلسطین، لبنان و منطقه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان هم در عرصه عمل و هم در عرصه سیاست با درایت و خردمندی عمل کرده‌اند، اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که مقاومت پیروز فلسطین طرح سیاسی به نام حماس را بر روی میز قرار داده است.

به گزارش گزارشگر یک، وزیر خارجه در بخشی دیگر از سخنانش افزود: ما به ایالات متحده به صراحت گفته‌ایم که در نسل کشی و جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و کرانه باختری از صهیونیست‌ها حمایت نکند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران در فرودگاه بیروت تصریح کرد: با صدای بلند از ابتدای این بحران اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست و ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی به همراه نخواهد داشت.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: رژیم اسرائیل به دنبال آن است که به همراه خود آمریکا را در باتلاق جنگ در منطقه و خاورمیانه غرق کند.

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که باید آمریکا فورا حمایت از رژیم کودکش و جنایتکار صهیونیستی را متوقف کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان این که حزب‌الله و مقاومت لبنان با درایت، خردمندی و شجاعانه نقش بازدارنده و تاثیرگذار خود را ایفا کرد، گفت: به همه شهدای مقاومت فلسطین و منطقه به ویژه مقاومت لبنان درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: درودهای گرم و صمیمانه دولت و ملت ایران را نیز به ارتش، دولت، مقاومت و مردم عزیز لبنان ابلاغ می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد چرا که ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم.

311311

دکمه بازگشت به بالا