بین الملل

امیرعبداللهیان: طرف‌های مذاکره برجام به تعهدات خود پایبند باشند/ نباید به ژئوپلتیک منطقه قفقاز خدشه‌ای وارد شود

به گزارش گزارشگر یک ، حسین امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه پس از سفر به مسکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و رادیو و تلویزیون اظهار داشت که با روسیه درباره نحوه بازگشت به اجلاس وین و نحوه همکاری با انرژی هسته ای بین المللی گفتگو کرده است. آژانس. ، بیانیه: جمهوری اسلامی ایران شخصی است که برای مذاکره اقدامات عملی انجام می دهد و امیدواریم در آینده نزدیک طرف مقابل به تمام تعهدات خود عمل کند و تردیدی نداشته باشد.
وی گفت: “اگر همه طرف ها به وعده های خود عمل کنند و بتوانند علیه دولت ایران تأیید شوند ، ایران همانطور که در گذشته نشان داده است ، وعده ها و وعده های مذاکره را نشان می دهد.”

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به مذاکرات با روسیه در خصوص وجود تروریست ها و صهیونیست ها در قفقاز جنوبی گفت: “حرکت خارجی ها ، صهیونیست ها و تروریست ها در قفقاز جنوبی برای همسایگان خوب مشکل ایجاد می کند.” به ارمنستان و آذربایجان “.

او گفت: ادبیات منطقه توسط برخی از مقامات و رسانه ها استفاده می شود که سازنده نیستند و فقط در خدمت اهداف دشمن محلی هستند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همسایگان خود را رفتار سخاوتمندانه و عاقلانه می داند ، گفت: “همه در این منطقه باید مشکلات و سوء تفاهم ها را با گفتگو و خرد حل کنند و همه باید از این منطقه امن و با ثبات بهره مند شوند.”

وی گفت: “این مهم است که ژئوپلیتیک در قفقاز تحت تأثیر مداخله خارجی قرار نگیرد و آسیب نبیند.”

امیرعبداللهیان همچنین افزود دیدگاه های تهران و مسکو در مورد مسائل منطقه ای به طور کلی ثابت و نزدیک است. نتایج این سفر و گفتگو باید برای مردم کشورمان قابل مشاهده باشد و منجر به جهشی در روابط دوجانبه شود.

امیر عبدالرحيان در پايان سفر خود به مسکو با اشاره به مذاکرات مفصل و طولاني با طرف روسي گفت: “به طور کلي ، موضوعات دو جانبه ، منطقه اي و بين المللي به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است و خوشبختانه تهران و مسکو نيز روحيه مشابهي دارند.” یا نمای همه مسائل را ببندید. “

وی افزود: “در زمینه مسائل منطقه ای ، ما درباره تحولات افغانستان ، سوریه ، یمن ، بحرین ، فلسطین و قفقاز جنوبی صحبت کردیم و مشترکات زیادی بین دو کشور در این موارد وجود دارد.”

وزیر امور خارجه در سخنرانی دیگری گفت: “دیدار امروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر جهش در روابط اقتصادی و تسریع تجارت و تجارت و خوشبختانه موانع تجاری که بر روابط اقتصادی تأثیر منفی می گذارد ، متمرکز شد.” کشور رفته است

وی با اشاره به توافقات متعدد دو کشور در زمینه های مختلف روابط گفت: “اسناد و توافقنامه ها بی عیب و نقص هستند و اجرای این اسناد و موافقتنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد”.

امیرعبداللهیان به تعهد صادقانه رهبران دو کشور برای توسعه و تقویت روابط اشاره کرد. رئیسی و پوتین هر دو عملگرا و نتیجه گرا هستند و هر دو رئیس جمهور خواهان نتایج ملموسی از گفتگو و همکاری هستند.

وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه بیستم به رهبری یک هیئت روسی از پایتخت روسیه عازم بیروت ، پایتخت لبنان شد.

311311

دکمه بازگشت به بالا