اقتصادی

«امیکرون» سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

از اوایل آذرماه شاهد از سرگیری و رفع محدودیت‌های مختلف از جمله ممنوعیت سفر و محدودیت‌ها در پی گسترش واکسیناسیون و کاهش بیماری عروق ویروس کرونا در کره هستیم. کارت واکسن با این حال، سوال این است که آیا شیوع ویروس کرونای جدید آمیکرون که باعث نگرانی جهانی شده است، می‌تواند سفرهای داخلی و بین‌المللی را محدود کند؟

به گزارش گزارشگر یک، علیرغم توسعه و گسترش واکسن‌های کرونا در سراسر جهان، محدودیت‌هایی برای ویروس کرونا در کشورهای دارای شیوع فراوان ویروس کرونا وجود دارد که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را “آمیکرون” نامیده و آن را خطرناک طبقه‌بندی کرده و این ممنوعیت را بازگرداند. .

پیش از این، شبکه خبری سیانان گزارش داده بود که اسپانیا و اتریش اولین موارد ابتلا به سویه را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده اند و آلمان نیز اولین موارد ابتلا به سویه آمیکرون را در یک بیمار بدون تجربه سفر به خارج از کشور تایید کرده است. استرالیا، اتریش، بلژیک، بوتسوانا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که موارد ابتلا به emikron را دارند. تایید کرده است.

اکنون اخباری مبنی بر شناسایی این ویروس در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) نزدیک ایران منتشر شده است. این موضوع با ورود ویروس به کشور و بازگشایی و رفع ممنوعیت ها و محدودیت های مختلف، متخصصان بهداشت را نگران می کند.

دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات شورای ملی علوم مبارزه با کووید 19 در گفت و گو با گزارشگر یک، اظهار کرد: شناسایی نشدن Omicron به این معنا نیست که این سویه هنوز وارد کشور نشده است. بازگشایی؛ زیرا هیچکس بازگشایی همزمان را توصیه نمی کند.

وی گفت: لازم به ذکر است که سویه Omicron برخلاف سایر سویه ها در ابتدا عوارض و تغییراتی در بیماری زایی و سرعت انتقال نشان داد و این عوارض را به سویه نسبت دادند اما اکنون سویه های زیر کشف شده است که جهش های زیادی رخ می دهد. من کردم.” این سویه قبل از اینکه تغییری در بیماری زایی یا انتقال، علائم یا حساسیت به واکسن نشان دهد شناسایی شد و به عنوان یک اقدام احتیاطی توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک سویه نگران کننده اعلام شده است. بنابراین، اگرچه ما هنوز آن را به خوبی نمی دانیم، جهش های زیادی در ویروس وجود دارد، بنابراین باید مراقب باشیم.

دبیر کمیته تحقیقات اپیدمیولوژیک شورای ملی علوم در مورد کرونا گفت: زمانی بدتر است که همزمان با بازگشایی مدارس، مدارس، رویدادهای فرهنگی و ورزشی و … به مدرسه بروند و ویروس جدیدی وارد ویروس کرونا شود. جهان نیز در حال تشدید این مشکل است، بازگشایی باید مورد بازنگری قرار گیرد، البته بررسی لزوماً به معنای تعطیلی نیست، ارزیابی وضعیت فعلی و تعیین مجدد تغییرات احتمالی یا ادامه یا پایان است.

البته رضا نفیسی، رئیس مرکز حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی پیشتر در گفت وگو با گزارشگر یک، با توجه به شرایط کنونی ایران و جهان از نظر شیوع ویروس کرونا گفته بود. شیوع. ویروس کرونای جدید به نام «امیکرون»، پروتکل جدیدی برای مقابله با ورود، اعلام شد و در نتیجه، کشورها به کشورهای کم خطر، پرخطر و خاص تقسیم شدند و محدودیت‌های ویژه‌ای برای کشورهایی که می‌توانستند اعمال شود. وارد. ویروس آمیکرون گسترش یافت.

بر اساس پروتکل جدید، محدودیت‌های جدیدی برای ورود مسافران از کشورهای هدف اعمال می‌شود که توسط وزارت بهداشت (کشورهایی که مسیر کرونای جدید رایج است) اعلام و به‌روزرسانی شده است. “

اکنون، با افزایش نگرانی‌ها در مورد نوع جدیدی از ویروس کرونا، باید دید که آیا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر داخلی و خارجی کاهش می‌یابد یا اینکه آمیکرون به حالت ماه‌های قبل باز می‌گردد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا