عمومی

امیکرون هم می‌کشد، هم عوارضش باقی می‌ماند

ویروس کرونا علاوه بر عفونت و مرگ می‌تواند عوارض خاصی را در افرادی که بهبود یافته‌اند ایجاد کند. اپیدمی میکرون مسری تر در حال حاضر تعداد بیماران با عوارض احتمالی این بیماری را افزایش می دهد. عوارضی مانند ریزش مو ناشی از سکته یا سکته قبلی.

به گزارش گزارشگر یک، انتخاب دیالوگ گزارشگر یک در ادامه با هادی یزدانی پزشک بخوانید.

اگرچه آمیکرون مسری تر از سویه های دیگر است، اما میزان بستری شدن و مرگ و میر آمیکرون در بیمارستان نسبت به سویه های قبلی کمتر است، بنابراین آنچه امروز در مورد این ویروس صحبت می کنیم این است که افزایش بروز آمیکرون باعث افزایش مرگ و میر نمی شود.

– به نظر می رسد یکی از دلایل افزایش مرگ و میر در اروپا و آمریکا در برابر Emicron ناشی از واکسیناسیون زودهنگام باشد. در نتیجه افراد کمتری نسبت به ایران مبتلا به دلتا بودند، بنابراین به طور طبیعی از این ویروس مصون نبودند. اکنون اثربخشی خود واکسن کاهش یافته و تعداد موارد تایید شده و مرگ و میر در حال افزایش است.

– عملکرد فعلی آمیکرون در ایران به دلیل تاخیر در واکسیناسیون در ایران و نسبت بالای مبتلایان به کرونا در پیک پنجم با اروپا قابل مقایسه است.

-خیلی ریسکه که بگی بالاخره همه ایمیکرون میگیرن و ما بیخیال میشیم. چون با بیماران زیادی مواجه می شویم که می توانند به همان میزان و میزان مرگ و میر را افزایش دهند.

– از نظر مرگ و میر، قرار نیست در دلتای قله پنجم به آن برخورد کنیم.

– همزمان با افزایش تعداد موارد تایید شده، نگرانی هایی در مورد تاثیر آن بر افراد پس از بهبودی وجود دارد. طبق یک مقاله معتبر، افراد ممکن است اکنون پس از بهبودی بخشی از عملکرد ریه خود را از دست بدهند.

– در مواجهه با ویروس کرونا (LONG COVID) با پدیده ای به نام عوارض طولانی مدت مواجه شده ایم. این عوارض چند ماه پس از بیماری عروق ویروس کرونا قلب شروع می شود. مشاهدات علمی نشان می دهد که بیماران کووید چند ماه پس از بهبودی از عوارض باقی می مانند. مرض. به عنوان مثال، آنها بوی بد یا بوی بدی داشتند. از این قبیل عوارض زیاد بود. کاهش عملکرد تنفسی، سرفه های مداوم، ریزش موی شدید و… باعث ترس و نگرانی افراد می شود. او همچنین علائمی مانند عقب ماندگی ذهنی را نشان داد. بیماری که حسابدار بود با اعداد و ارقام سر و کار داشت اما پس از ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا گفت که توانایی محاسبه هوشمندش کاهش یافته است. شکایت از اختلالات خلقی، افسردگی و عدم تمرکز از دیگر عوارض جانبی بود که با آن مواجه شدم.

– ما الان در وسط یک بحران هستیم. مثل زلزله در حال حاضر در حال نجات افرادی هستیم که زیر آوار گیر کرده بودند. اما پس از مدتی متوجه می شویم که چقدر ویرانی باقی مانده است.

– هرکسی که آمیکرون را سرماخوردگی می‌داند، می‌داند که برای انسان‌های مبتلا به سرماخوردگی عارضه زیادی باقی نمانده است، اما در آینده در مواجهه با ویروس کرونا که باعث این همه‌گیری شده است، با عوارض زیادی مواجه خواهند شد. ما می دانیم که برخی از بیماران ممکن است در عرض چند ماه پس از بیماری عروق ویروس کرونا قلب دچار آمبولی شوند و در اثر حمله قلبی یا سکته جان خود را از دست بدهند و ممکن است در آمار کووید لحاظ نشوند. اینها یکی از عوارض کووید است.

همه افراد بر اثر بیماری عروق ویروس کرونا قلب جان خود را از دست نمی دهند، اما بعد از چند ماه بخشی از سلامت افراد در خطر است و مشکل نگران کننده آمیکرون به دلیل مسری بودن زیاد آن است.

– سرعت انتقال ویروس با قرار گرفتن در معرض احتمالی بسیار بالا است، حدود 48 تا 72 ساعت.

– البته به عنوان یک پزشک که به درمان اهمیت می دهد، دیدگاه من با کسانی که مسئولیت کارهای دیگر را به عهده می گیرند متفاوت است. نباید فراموش کرد که دانش آموزان از آموزش آنلاین آسیب جدی دیده اند. بسیاری از بیماران مبتلا به اختلالات خلقی و اضطراب به ما مراجعه می کنند. به خصوص زنانی که عمدتاً مسئولیت آموزش دانش آموزان را بر عهده دارند. این در حالی است که در بین دانش‌آموزان جوان و جوان بدون مشکل سلامتی قابل مشاهده، می‌دانیم که یکی از کانون‌های شیوع سریع بیماری بین مدارس و دانش‌آموزان است. بنابراین، برای تصمیم گیری در مورد بازگشایی کامل، باید یک مرور کلی داشته باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا