اجتماع

انتخابات نظام مهندسی تهران دو هفته دیگر برگزار می‌شود

انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تاكنون در 26 استان به صورت الكترونیكی انجام شده و تهران ، آذربایجان شرقی ، جانجان ، سمنان و كرمان باقی مانده است و انتخابات آینده تهران نیز برگزار می شود. 2 هفته.

به گزارش گزارشگر یک ، انتخابات هیئت مدیره انجمن مهندسی معماری محلی که به صورت الکترونیکی در غیاب در 23 اکتبر آغاز شده بود ، در 26 استان سراسر کشور برگزار شده است.

انتخابات استانهای تهران ، آذربایجان شرقی ، جانزان ، سمنان و کرمان همچنان باقی است ، در حالی که انتخابات استانهای جانزان و کرمان قرار است 11 اکتبر برگزار شود. انتخابات استانهای آذربایجان شرقی و سمنان هفته آینده و تهران دو هفته دیگر برگزار می شود.

در این مدت ، هر فرد می تواند با IP و شماره تلفن ثبت شده در سازمان نظام های مهندسی رای دهد و احتمال تخلف را به صفر برساند.

به گفته علی محمد عبدی قهرودی ، مدیر توسعه مهندسی ساختمان ، اداره راه و شهرسازی ، میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات به 45 درصد رسید. در سال 1397 میزان مشارکت 31 درصد بوده است.

ویژگی دیگر این انتخابات این است که افراد دارای منافع متضاد را حذف می کند. مهندسان دارای تضاد منافع از استان های مربوط خود رد صلاحیت می شوند و یا اداره راه و شهرسازی بخش 23 (ج) قانون سیستم های مهندسی را اعمال می کند.

طبق قانون ، کارکنان هشت دستگاه اجرایی و نظارتی از جمله وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور ، شهرداری ، اعضای شورای شهر ، اعضای سازمان نظام های مهندسی ، بنیاد مسکن ، مجانی مناطق و شهرکهای صنعتی ، باید برای کناره گیری از این واحدها رأی لازم را صادر کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا