فرهنگی

انتشار «مأموریت مخفی در همدان» و «آسمانی در جیب»

«مأموریت مخفی در همدان» نوشته محمدحسن شهیدی همدانی و «آسمانی در جیب» سروده قاسم امیری راهی بازار کتاب شدند.

به گزارش گزارشگر یک، «مأموریت مخفی در همدان» در ۱۴۵ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۵ هزار تومان در انتشارات آوا متن منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «مأموریت مخفی در همدان»، دومین اثر داستانی محمدحسن شهیدی همدانی است که با فاصله ۶ سال از نخستین کتابش «یارم همدانی و…» در این حوزه منتشر می‌شود.

 این اثر با تم پلیسی_جاسوسی داستان زندگی جوانی است که در همدان زندگی می‌کند. این کتاب داستانی است که دوره‌ای از تاریخ معاصر، یعنی بین سال‌های چهل و پنجاه خورشیدی را روایت می‌کند.

در این کتاب نیز مانند کتاب پیشین شهیدی، اقلیم و فرهنگ مردم همدان به خوبی در چارچوب داستان بازنمایی می‌شود. در واقع سبک و سیاق داستان «مأمورت مخفی در همدان» نیز مانند کتاب «یارم همدانی» است و این شباهت، حکایت از روش‌مند بودن نویسنده دارد.

انتشار «مأموریت مخفی در همدان» و «آسمانی در جیب»

 همچنین مجموعه شعر «آسمانی در جیب» سروده قاسم امیری در ۷۵ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۵ هزار تومان عرضه شده است.

در معرفی این شاعر آمده است: قاسم امیری متولد ۱۳۳۲ در کرمانشاه بود، اما نزدیک چهاردهه از عمرش را در همدان گذرانید و ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در این شهر از دنیا رفت.

کارهای او پیش از انقلاب در نشریات ادبی از جمله تهران مصور و در دهه هفتاد در نشریات گردون، آدینه و دنیای سخن منتشر می‌شد و در سال‌های اخیر با رسانه‌های کرمانشاه و همدان همکاری می‌کرد.

 پیش از این از قاسم امیری کتاب‌های «عمر، ماهور، ارغوان»، «کلید خورشید را بزن خوابم می‌آید» و «پدران دشنه پسران پهلو» منتشر شده است. 

 از این مجموعه:

گفتنی بودن؟

گفتم آب در هاون کوفتن

گفتی شدن؟

گفتم آهی در هیأت ستاره شدن

 و آواز خوشِ ماهیان

 در پرتابِ سنگ‌پاره‌ای خرد شدن.

***

 آسمان ابری‌ست

و چشمان من می‌بارد

دست در دست پاییز

آتش ارغوان افروخته‌ایم

انتشار «مأموریت مخفی در همدان» و «آسمانی در جیب»

 انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا