فرهنگی

انتشار چند کتاب نظری «ادبیات کودک و نوجوان»

مهدی حاجوانی از انتشار همزمان چهار کتاب تئوریک در زمینه ادبیات کودک و کودکان خبر داد: “قرن کودک” ، “ادبیات تطبیقی ​​کودکان” ، “مقدمه رویکرد زیبایی شناسی به ادبیات کودکان” و “فلسفه در اوایل کودکی”.

به گزارش گزارشگر یک ، این نویسنده و مترجم گفت: این داستان به پروژه‌ای برمی گردد که توسط مرکز مطالعات ادبیات کودکان در دانشگاه شیراز طراحی شده است. استاد مرتضی خسرونژاد و استاد فریده پورگیو با مشورت استاد پیتر هانت ، استاد دانشگاه کاردیف در انگلستان ، ۲۰ کتاب مهم از ادبیات کودکان جهان را به فارسی ترجمه کردند. این آثار یک رویکرد اساسی تقریبا متفاوت با ادبیات کودکان در سراسر جهان را نشان می دهد.

“مرکز رشد فکری 10 کتاب در این مجموعه منتشر کرده است که منتخب شهرام اقبال زاده است که طبق آئین نامه به مترجمان تحویل داده شده است ، و اکنون این 4 کتاب نتیجه این تلاش ها است.” از زمان انتشار پیشین کتاب با عنوان “زیبایی شناسی ادبیات کودکان” از سوی مؤسسه فرهنگ بشر ، ماریا نیکولایوا مشتاقانه کتاب “رویکرد زیبایی شناسی به ادبیات کودکان” را تغییر داده است. برای اینکه سوء تفاهم نباشد ، من آقای فاطمه زمانی ، کتابدار مشهور و باتجربه از مرکز را دعوت کردم ، با مهربانی قبول کردم.

هژوانی در مورد زمان اتمام پروژه ، توضیح داد: “شش فصل اول را ترجمه کردم و زمانی هم ترجمه سختی داشت که شش فصل دوم را ترجمه کردم.” ما این کار را انجام دادیم و برای مرحله بعدی با اساتید مرکز و سردبیران دانشگاه شیراز صحبت کردیم. گسترش روند تولید در این کتاب تا حدی ناشی از کار تحقیقاتی ، نیاز به انتخاب دقیق معادل و هماهنگی و یکنواختی کار یکدیگر است.

محققان ادبیات کودک و نوجوان خاطرنشان کردند: سایر کتابهای موجود در این مجموعه توسط انتشارات مادراسا با رضایت و مدیریت حمیدرضا شاه آبادی ، نویسنده موفق در این زمینه منتشر می شود و در حال حاضر دو کتاب منتشر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا