اجتماع

انتشار گزارش رسمی کلیسای کاتولیک فرانسه از سوء استفاده جنسی از ۲۱۶ هزار کودک

یک کمیته مطالعه مستقل در فرانسه روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که بین سالهای 1950 تا 2020 بیش از 216000 کودک توسط کشیشان کاتولیک فرانسوی مورد تجاوز قرار گرفته اند.

به گزارش گزارشگر یک ، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای قدس العربی ، ژان مارک سوو ، رئیس کمیته تحقیقات به خبرنگاران گفت که قربانیان بین 8 تا 13 سال سن دارند.

سووا در ارائه آنلاین این گزارش گفت تجاوز جنسی سیستماتیک بوده است. در طول این سالها ، کلیسا نه تنها نسبت به این موضوع بی توجه بوده است ، بلکه سرسخت نیز بوده و ترجیح داده است از خود برای محافظت از قربانیان خود دفاع کند. کلیسا نه تنها اقدامی برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی انجام نداد ، بلکه چشم خود را بر روی گزارش چنین سوءاستفاده هایی بست ، گاهی اوقات آگاهانه کودکان را با تجاوزگران همراهی می کرد.

وی افزود مشکل همچنان باقی است. این کلیسا قربانیان را تا قرن 21 کاملاً نادیده گرفت و فقط موقعیت خود را بین 2015 تا 2016 تغییر داد.

به گزارش یورونیوز ، انتشار رسمی یک سند 2500 صفحه ای که توسط کمیسیون مستقل تحقیق درباره سوء استفاده جنسی از 216000 کودک در 70 سال گذشته در کلیسای کاتولیک فرانسه تهیه شده است. رویدادی بی سابقه که اسقف های فرانسوی را مجبور به عذرخواهی و طلب بخشش عمومی کرد.

“تحقیقات بی تفاوتی عمیق و وحشیانه کلیسای کاتولیک را نسبت به قربانیان سوء استفاده جنسی نشان می دهد. “همانطور که در اوایل دهه 2000 ، ادعاهای قربانیان نه تنها غیرقابل باور بود ، بلکه شنیده نشده بود.”

وی گفت: “نتایج این مطالعه نشان می دهد که از سال 1950 حدود 3000 کودک مورد آزار و اذیت در کلیسای کاتولیک فرانسه خدمت کرده اند که دو سوم آنها کشیش بودند.”

وی گفت: “اگر به نسبت 216000 به 3000 توجه کنید ، به ازای هر 70 قربانی یک نفر متجاوز به عنف وجود دارد.” “این برای کلیسای کاتولیک در فرانسه وحشتناک است.”

رئیس کمیته تحقیقات مستقل گفت که با افزودن به لیست قربانیان آزار و اذیت جنسی توسط افرادی که به طور غیر مستقیم با کلیسای کاتولیک همکاری می کردند ، از جمله معلمان مدارس کاتولیک ، تعداد قربانیان به 330 هزار نفر می رسد.

سووه همچنین گزارش داد که 22 مورد دیگر را به اتهام وقوع جنایات در کلیسای کاتولیک به دادستان های فرانسوی ارسال کرده است.

کمیته تحقیقات مستقل کودک آزاری کلیسای کاتولیک فرانسه نیز 45 توصیه در گزارش ارائه کرده است که شامل آموزش کشیشان برای جلوگیری از تکرار خشونت جنسی در کلیسای کاتولیک ، تجدید نظر در قوانین عادی و تقویت سیاست های آگاهی و جبران خسارت قربانیان می شود.

این گزارش بر اساس شهادت قربانیان و شاهدان و بررسی دوسال و نیم بایگانی کلیساها ، پرونده های دادگاه ، گزارشات پلیس و رسانه ها در 70 سال گذشته تهیه شده است.

در اولین واکنش به اعلام رسمی گزارش ، اریک دو مولن بوفور ، رئیس جمهور انگلیس فرانسه ، “شرم و ترس” را ابراز کرد و از همه قربانیان سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک عذرخواهی کرد. تو “.

ورونیک ماگرون ، رئیس موسسه مذهبی فرانسه ، این گزارش را “یک تراژدی غیرقابل تحمل” توصیف کرد و “آزار جنسی در کلیسای کاتولیک یک شرمساری کامل است”.

البته کمیسیون مستقل تحقیق از کلیسای کاتولیک خواسته است تا در اسرع وقت غرامت به قربانیان یا بازماندگان پرداخت کند. کلیسای کاتولیک هنوز این درخواست را تأیید نکرده است.

افشای عمومی در فرانسه هنگامی که مشخص شد کشیشانی که چند سال پیش مورد تجاوز قرار گرفته بودند به جای اخراج و مجازات به آفریقا اعزام شدند ، خشمگین شدند.

کلیسای کاتولیک در طول چند دهه جنایات مشابهی را علیه ده ها هزار کودک در سراسر جهان از شیلی تا استرالیا مرتکب شده است.

هر زمان که رسوایی در کلیسا رخ می دهد ، واتیکان شرمنده است. کارلو ماریا ویگانو ، سفیر سابق واتیکان و اسقف اعظم در واشنگتن ، پیشتر از پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان خواسته بود به اتهام سرپوش گذاشتن بر موارد تجاوز به کودکان در کلیسا استعفا دهد. به

در سال 2014 ، سازمان ملل متحد گزارشی از تجاوز به کودکان در کلیسای کاتولیک منتشر کرد. بر اساس این گزارش ، واتیکان مسئله تجاوز را از کلیساهای کاتولیک در بسیاری از کشورها پنهان می کند.

طبق گزارش موسسه جان جی از اسقف کاتولیک آمریکا ، در سال 2004 ، بین سالهای 1950 تا 2002 ، 10 هزار و 667 کودک توسط 4000 کشیش کاتولیک مورد تجاوز قرار گرفتند.

در سال 2002 ، بزرگترین رسوایی مربوط به تجاوز در بوستون رخ داد. بین سالهای 1962 تا 1995 ، گزارش شد که یکی از کشیشان به بیش از 130 کودک تجاوز کرده است.

همچنین گزارش های مکرری از تجاوز توسط کشیشان و کارکنان کاتولیک در آلمان ، استرالیا ، شیلی ، هلند و ایرلند منتشر شده است.

در سال 2010 ، یک کلیسا در هلند کمیته تحقیقات تجاوز به کودکان را در داخل کلیسا تأسیس کرد. در گزارشی سال گذشته ، کمیسیون اعلام کرد که در 8 سال گذشته 3712 گزارش تجاوز را دریافت کرده است.

از زمان انتشار این گزارش ، تقریباً 1599 نفر از تجاوز شکایت کرده اند و 941 نفر غرامت دریافت کرده اند.

پاپ فرانسیس در ماه مه یک جلسه سه روزه با 34 اسقف در شیلی برای بررسی تجاوز جنسی برگزار کرد و همه اسقف ها به طور جمعی استعفا دادند.

کمیته مشابهی در استرالیا در سال 2012 تشکیل شد. کمیسیون گزارش داد که در سال 2017 ، ده ها هزار کودک در کلیساها ، مدارس و سازمان های دولتی مورد تجاوز قرار گرفته اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا