اقتصادی

انتقاد یک کارشناس حوزه آب از مسدود شدن سایت اطلاعات و آمار سدهای کشور

اخیراً ، در حالی که بسیاری از استانهای کشور از جمله خوزستان ، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان با کمبود آب روبرو هستند ، نقش سدهای غیرقانونی و اجرای پروژه های انتقال آب در شکل گیری این پدیده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این شرایط ، یک کارشناس منابع آب اعلام کرد که اطلاعات مربوط به سد کشور در وب سایت شرکت مدیریت منابع آب ایران مسدود شده و از عدم دسترسی به اطلاعات انتقاد کرده است.

به گزارش گزارشگر یک ، اطلاعات و آمار مربوط به سدهای ملی ، از جمله سدهای در حال بهره برداری ، پروژه های سد سازی در دست ساخت و سدهای تحت مطالعه ، از طریق وب سایت رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران (wrm) ، بخش dam Information سد ، daminfo.wrm.ir در دسترس است. ir) به عنوان آژانس تحت وزارت نیرو برای عموم گشوده شد.

طبق آخرین گزارش گزارشگر یک ، این وب سایت در تاریخ 27 ماه مه سال جاری در دسترس بود ، اما اکنون دسترسی به سایت مسدود شده است و نه وزارت نیرو و نه شرکت مدیریت آب ایران دلیل آن را ارائه ندادند.

فاطمه ظفرنژاد ، محقق در زمینه آب و توسعه پایدار ، وزارت انرژی را مقصر مسدود کردن سایت اطلاع رسانی سدها دانست که باید غیرقابل اعتماد باشد. وی گفت: “این آمار و اطلاعات از اواخر دهه 1980 و در پاسخ به فشار عمومی برای اطلاع از فعالیتهای وزارت انرژی در حوزه آبخیز کشور موجود بوده است.”

وی در ادامه گفت: دسترسی عمومی به این اطلاعات حق مردم است و مسدود کردن این سایت باعث می شود نهادهای دولتی به ویژه اداره های آبخیزداری مردم را به عجیب ترین ، ناهمگن ترین و نامشروع ترین افراد تبدیل کند.

ظفرنژاد می گوید مشخص نیست چه کسی این سایت متعلق به افراد را با چه مجوزهایی مسدود کرده است. به محققان ، روزنامه نگاران و روزنامه نگاران.

گفتنی است خبرنگاران گزارشگر یک توسط وزارت انرژی در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا