بین الملل

اهمیت سفر رئیس‌جمهور به روسیه از نگاه سفیر ایران

سفیر ایران در روسیه با اشاره به دومین سفر رئیس‌جمهور به مسکو گفت تعامل تهران و مسکو در برابر سیاست‌های غرب، سهم مهمی در روند تشکیل نظم جدید جهانی و ثبات منطقه‌ای دارد.

 به گزارش گزارشگر یک، «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو از ورود «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به روسیه به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود خبر داد.

جلالی در ارتباط با اهمیت این سفر، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در میانه تحولات پرشتاب بین‌المللی، تعامل تهران و مسکو مقابل سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا و غرب، سهم مهمی در روند تشکیل نظم جدید جهانی و ثبات و امنیت منطقه دارد.»

این دومین سفر رئیسی به مسکو در قالب روابط دوجانبه است.

رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) و پیش از سفر به مسکو گفت: این سفر به دعوت آقای پوتین و با هدف رایزنی درباره مسائل حساس جاری منطقه و برای گسترش روابط بین دو کشور در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود. ایران و روسیه در این سال‌ها گام‌هایی در جهت ارتقای بیش از پیش سطح روابط در حوزه‌های مورد نظر و در جهت تامین منافع دو طرف و منطقه برداشته‌اند.

رئیسی همچنین گفت: آنچه که امروز در غزه رخ داده و جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، محور مهم مذاکره در این سفر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا