اقتصادی

اهمیت نفت در اقتصاد جهانی کم می‌شود 

وزیر سابق راه و شهرسازی دولت های یازدهم و دوازدهم با انتقاد از کتاب “اقتصاد سیاسی اختلافات هسته ای” گفت که طبق این کتاب ، اهمیت نفت در اقتصاد جهانی و مصرف نفت بسیار کاهش می یابد.

به گزارش گزارشگر یک ، نشست علنی کتاب “اقتصاد سیاسی درگیری های اتمی ایران” امروز سه شنبه (24 آنلاین 1391) با حضور فرشاد مومنی ، عباس آخوندی و جمعی از صاحب نظران این حوزه برگزار شد.

در این جلسه ، عباس آخوندی با طرح انتقادی کتاب مورد بحث ، دو نکته اساسی را در رابطه با کتاب “اقتصاد سیاسی درگیری های هسته ای” مطرح کرد و گفت: دکتر رنانی در کتاب خود گفت که اهمیت بازار نفت و انرژی با گذشت زمان کاهش می یابد. جدول زمانی این سال 2020 است ، اما باید گفت که اهمیت نفت در بازار اقتصادی طی 30 سال آینده به تدریج کاهش می یابد.

وی گفت: پس از سال 2040 ، مصرف روغن کاهش می یابد. در این حالت ، هیچ گرایشی به سمت منابع انرژی جایگزین روغن وجود ندارد. مدتی است که مصرف روغن در ایالات متحده و اروپا افزایش نیافته است و مصرف کنندگان عمده در چین و آسیا به سمت انرژی پاک می روند.

در پایان سخنرانی ، کشیش گفت که نفت برای اقتصاد ما مهم است ، اما طی 30 سال آینده اهمیت خود را در سراسر جهان از دست خواهد داد و البته ما نمی توانیم به ذخایر نفتی که باید در سیاست اقتصادی کشور گنجانده شود ، اعتقاد داشته باشیم.

پس از این رویداد ، کتابی تحت عنوان “اقتصاد سیاسی درگیری های هسته ای” از Mosen Le Nani منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا