عمومی

اورژانسی که وضعیتش اورژانسی است

آنها کلینیک دارند و در زمینه آسیب های اجتماعی کار می کنند. آنها به یک فوریت اجتماعی رسیده اند ، که معتقدند محدودیت های زیادی دارد و هیچ مجری قوی ای ندارد.

“من به ندرت به اورژانس های اجتماعی مراجعه می کنم و چندین بار تماس گرفته ام تا به حادثه ای مربوط به چند سال قبل مراجعه کنم. بوسه کودک آزاری بود. پدر بیمار روانی بود و بچه هایش را کتک می زد. یادم می آید وقتی زنگ زدم نمی توانم کاری انجام دهم زیرا در شرایط اضطراری اجتماعی قدرت اجرایی وجود ندارد. یک اورژانس اجتماعی آمد و به پدر بچه ها خبر داد و با رفتن او اوضاع بدتر شد. بدتر از آن ، پدرم شروع به دعوا و دعوا کرد. میدونی چیه اورژانس اجتماعی مانند یک خط ترسناک است. “دفعه بعد که پدر کودک بار دیگر کودک را مورد آزار و اذیت قرار داد ، مادر کودک با من تماس گرفت و نتوانست کاری انجام دهد. من به او گفتم با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید ، اما او گفت که او قبلاً تماس گرفته بود و نتیجه ای نداشت.”

– بچه ها چی شد؟

– هر چیزی. پدر هر روز بچه ها را عذاب می داد تا جایی که بچه ها هم عصبی بودند و موهایشان می ریخت. مادر بچه ها می خواست شوهرش در این مرکز روانپزشکی باشد ، اما او نیاز داشت و پول زیادی نداشت.

مرکز مراقبت از کودکان سارا می گوید: او مددکار اجتماعی است و سالهاست در زمینه کاهش خسارت فعالیت می کند. او گفت: “فوریت های اجتماعی ، مانند بسیاری از ابتکارات دیگر ، ضعیف تعریف شده است.” مجری قوی وجود ندارد. “به عنوان مثال ، اگر زنی که تجربه خشونت خانگی داشته است با 123 تماس بگیرد ، چگونه یک اورژانس اجتماعی می تواند وضعیت او را تغییر دهد؟”

افرادی که کلینیک هایی را برای کمک به کودکان کار یا کاهش آسیب های اجتماعی اداره می کنند ، فکر می کنند کشور به یک فوریت اجتماعی نیاز دارد ، اما این اورژانس به اندازه کافی قابل اجرا نیست.

بیست و سه سال از اورژانس اجتماعی ایران می گذرد و یکی از اهداف اورژانس کمک به کاهش آسیب ها و پرونده های حقوقی است ، اما آیا این اقدامات واقعاً م effectiveثر بوده است؟

از آنجا که اورژانس اجتماعی توسط سازمان های بهزیستی از طریق مناقصه و قرارداد به بخش خصوصی واگذار می شود و به گفته برخی از مقامات بیمارستان خصوصی ، این یکی از پروژه های به اصطلاح رفاهی “تفل” است ، بنابراین همه نمی توانند این اولویت را دریافت کنند. به البته کلینیک های با تجربه شرقی رضایت بالایی نداشتند و می گفتند هزینه این عمل گران است و هنگام محاسبه مالیات و کسرهای انسانی ناکارآمد است.

او گفت: “ما 123 کودک کار را جمع آوری می کنیم.” “آنها در سال های اخیر استدلال کردند که رفتار بدی با کودکان ندارند و در نهایت به کلینیک غربالگری فرستاده شدند.” با این حال ، در حالی که شرایط اضطراری اجتماعی فاقد قدرت و اختیارات اجرایی است و به اندازه تجمع کودکان کار در شهر ، دیدن اتومبیل آنها یا همراهی افراد بی سرپناه به پناهگاه ها م effectiveثر است ، هنگامی که زنی با خشونت خانگی مواجه می شود ، حتی اگر با 123 تماس بگیرد ، “قوه قضائیه مداخله می کند”. انجام داد. “

شخص دیگری که حدود 17 سال است با کیسه خواب و کودکان مجروح کار می کند می گوید در دو سال گذشته 50 کودک کار به اورژانس اجتماعی آورده شده اند و اورژانس با او خوب کار می کند. هر زمان که او با آنها تماس می گیرد ، سرانجام ظرف 4 ساعت به کلینیک او می آیند تا بچه ها را تحویل دهند.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی است و معتقد است که فوریت های اجتماعی محدودیت های زیادی دارد. به عنوان مثال ، او نمی تواند بچه ای را بدون حکم دادگاه بگیرد. همه می دانیم که گرفتن دستور دادگاه زمان بر است در حالی که نام اورژانس مشخص است و مجروحان باید در اسرع وقت از خطر نجات پیدا کنند. قضات بدون داشتن شواهد تصمیمات دشواری می گیرند و یافتن قضاتی که در تعطیلات کار می کنند دشوار است. برخی ادارات پلیس و پلیس 110 توجیه نمی شوند و می گویند چرا باید کودکان را از والدین خود جدا کرد. حالا یه کتک دیگه بنابراین فوریت های اجتماعی اغلب منجر به زمان طولانی انتظار برای دستورات دادگاه می شود و منجر به از دست دادن فرزندان می شود. کاستی های این مشکل باید برطرف شود. 123 در صورت حمایت قانونی و همراهی قاضی م effectiveثر است. به یاد دارم که وقتی در روز گذشته شاهد سوء استفاده از سالمندان در تلویزیون بودم ، آگهی ای را دیدم که به من می گفت با 123 تماس بگیرید. در واقع همه اینها در تبلیغات تلویزیونی زیبا است. 123 برای افراد مسن چه می توان کرد؟ “یا در مورد خشونت خانگی چه کاری می توانید انجام دهید؟”

فعالان اجتماعی وجود اورژانس اجتماعی را مثبت ارزیابی می کنند و می گویند: حقیقت این است که قوانین ما آنچنان که باید از کودکان محافظت نمی کند. »

– بعد از تحویل بچه ها ، سرنوشت آنها را دنبال می کنید؟

– نه

آیا در فوریت های اجتماعی چند نوزاد به دنیا آورده اید؟

– نه

اینها برخی از نگرانی های فعالان اجتماعی است که معتقدند ما باید به فوریت های اجتماعی رسیدگی کنیم و محدودیت های موجود را برداریم.

محدودیت های اورژانس اجتماعی کوچک نیست و حتی کارکنان از شغل خود راضی نیستند. بسیاری از آنها کارکنان شرکت های بزرگ هستند که بدون بیمه یا قرارداد کار و برخی دیگر بدون حقوق ماه ها کار می کنند. بسیاری از آنها از نظر مالی دچار مشکل هستند و شرایط زندگی آنها روز به روز بدتر می شود. اضافه کاری ندارند. مهمتر از همه ، آنها هیچ گونه امنیتی نداشتند و بارها در طول ماموریت خود تهدید به حمله ، ضرب و شتم یا مرگ شدند. اما این افراد با عشق به کار خود ادامه می دهند.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمانهای بهزیستی ، بسیاری از کارگران فعال در مواقع اضطراری اجتماعی توسط سازمانهای بهزیستی استخدام می شوند ، برخی از آنها رسمی یا قراردادی هستند و بقیه با سازمانها قرارداد دارند. بنابراین ، چندین نامه به دبیرخانه اداری و استخدامی دولت های نهم و دوازدهم و شخص رئیس جمهور ارسال شد تا این موضوع حل و فصل شود.

دکتر حبیب الله مسعودی فرید به گزارشگر یک گفت: به پس از اتمام همه این کارها ، به وزارت بهداشت و رفاه ارجاع داده می شود و در نهایت به کابینه تحویل داده می شود ، جایی که در حال حاضر توسط کمیته اجتماعی دولت در حال بررسی است. وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد در لایحه مورد بررسی به دلیل تغییر دولت تجدید نظر کند و گفت این موضوع برای ما نیز مهم است. بنابراین ، باید در کمیته اجتماعی ترویج شود ، ادامه روند باید به مجلس شورای ملی ارسال شود ، و باید فوراً با آن برخورد شود. یکی از مهمترین مفاد این اقدام بحث ثبات نیروی کار است. قدرت کار در این زمینه باید پایدار و انگیزه بخش باشد. اگر نتوانیم افرادی را که در این زمینه کار می کنند تثبیت کنیم ، دولت متضرر می شود. دوره های آموزشی مختلفی در این زمینه در حال انجام است و افراد با تجربه کمتر وارد این حوزه می شوند ، دوره ها را تماشا می کنند ، تجربه کسب می کنند و این حرفه را ترک می کنند و جاذبه را احساس می کنند ، ما در حال از دست دادن هستیم. همچنین در قوانین ذکر شده است که فعالان حوزه فوریت های اجتماعی را باید مشاغل سخت و زیان آور دانست زیرا آنها دارای فشار کاری و روانی زیادی هستند. ”

او توضیح می دهد: «اورژانس اجتماعی از سال 1378 ایجاد شده است ، در آن زمان دکتر طبابی مدیر اداره رفاه اجتماعی و جراحت بود و او این ایده را مطرح کرد و یک دوست دیگر و خط 123 اضافه شد و ما می توانیم اولین قطعنامه قانونی را تصویب کنیم. ” تحت عنوان مقررات اورژانس اجتماعی 1392. این آیین نامه وظایف نهادهای رفاهی و سایر دستگاه ها را مورد بحث قرار می دهد. یکی از موانع قانونی فوریت های اجتماعی این است که طبق ماده 80 برنامه ششم توسعه ، سازمان های بهزیستی باید تا پایان یک سال برنامه فوریت های اجتماعی را در شهرهای 50 هزار نفر یا بیشتر ایجاد كنند. در حال حاضر یک فوریت اجتماعی در 360 شهر وجود دارد. قانون دیگری که به ما کمک کرد ، قانون حمایت از کودک و نوجوان است که در سال 2013 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. “این قوانین احکامی هستند که توسط وزارت رفاه تهیه شده و در نهایت به تصویب هیئت وزیران رسیده است.”

رئیس بنیاد رفاه اجتماعی گفت: “بخش دیگر مربوط به تدارکات اضطراری اجتماعی است که خودروها را به بی سیم متصل می کند.” در حال حاضر 460 وسیله نقلیه داریم که از این تعداد 160 خودرو کرایه ای است. اورژانس اجتماعی یکی از مهمترین شرایط اضطراری در کشور است که نیاز به به روزسازی ناوگان حمل و نقل دارد. موضوع دیگر طرح تفصیلی آموزش نیروی انسانی است. نکته دیگر نقش دستگاه های مختلف است. یک اورژانس اجتماعی به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. وزارت بهداشت و رفاه چندین سال است که به قضات نامه می نویسد و حتی این امر فوری است. آنها از قضات یا دادستان ها تماس می گیرند و گاهی با سازمان های اجرای قانون وارد عمل می شوند. قوانین فوریت های اجتماعی باید به سرعت بازبینی و اولویت بندی شوند. ما انتظار داریم این لایحه تا پایان سال 1400 به تصویب برسد. حدود دو ماه است که این لایحه پس از مشورت سازمان بهزیستی به مدت 7 ماه و وزارت رفاه به مدت 4 ماه به هیئت وزیران ارائه شده است. کمیته اجتماعی دولت در حال حاضر در حال تحقیق است. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا