اقتصادی

اوضاع واگذاری اموال بانک توسعه تعاون

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ماههای اخیر از برگزاری 160 مزایده برای 24 املاک به ارزش 7 میلیارد تن خبر داد و گفت: “از ابتدای امسال مجموع 31 میلیارد تن دارایی منتقل شده است.” گفت

به گزارش گزارشگر یک ، حجت الله مهدیان در نشست خبری سؤال گزارشگر یک درباره تسهیلات معوق بانک توسعه تعاون توضیح داد: به طور کلی ، کل حسابهای غیر قابل بازپرداخت قابل دریافت در سیستم بانکی کشور 11٪ است که در آن سهم بانک توسعه تعاون 8٪ است. . همچنین در شرایط بهینه این ادعاها باید 5 درصد باشد که هدف ما در سال جاری است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری از گزارشگر یک ، در مورد وضعیت واگذاری املاک بانک توسعه تعاونی پاسخ داد. ما سال گذشته 63 حراجی برگزار کردیم که 419 املاک توسط یک کارگزار شعبه محلی به حراج گذاشته شده و مبلغ واگذاری آن 72 میلیارد تومان است. همچنین امسال 160 حراجی برای 24 املاک به ارزش 7 میلیارد تومان در مجموع 31 میلیارد تومان برگزار شد.

نماینده بانک توسعه تعاون همچنین گفت: این بانک چهار گام مهم در این زمینه برداشته است که اولین مورد آن چهار تفاهم با وزارت رفاه کار و همکاری اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید است. تفاهم نامه “گفت. پس از آن تسهیلات به متقاضیان معرفی شده توسط وزارت کار با بازپرداخت 14٪ در سال پرداخت می شود. مرحله دوم پرداخت 100 میلیارد تومان از محل ذخیره بانکی با نرخ 14 تا 18 درصد و بازپرداخت آنها طی دو سال است که از این میزان حدود 50 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

او اضافه کرد: مرحله سوم پرداخت تسهیلات وام است ، ما مبلغ 48000 فقره کالا معادل 55 میلیارد تومان پرداخت کردیم. علاوه بر این ، گام چهارم فراهم کردن 10 میلیون تسهیلات برای مشاغل متاثر از تاج با تقریباً 35 میلیارد تومان تسهیلات است.

مهدیان وقتی در مورد بازپرداخت وام های ازدواج در بانک امسال سؤال شد ، گفت: عملکرد بانک توسعه تعاون در این زمینه بیش از 85 درصد ، معادل 300 میلیارد تومان در سال گذشته و 96 میلیارد تومان در پایان تیرماه امسال است. تومن وام ازدواج را پرداخت کرد. همچنین در این زمینه ، تا پایان امسال ، میزان بدهی بانک 600 میلیارد تومان ارزش دارد که در سال گذشته دو برابر شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پایان سخنان خود سال گذشته اعلام کرد که در زمینه تضمین خرید گندم ، بالغ بر 500 میلیارد SAT و 161 میلیارد SAT بوده که از این تعداد فقط 25 میلیارد آن پرداخت شده است. علاوه بر این ، این بانک 450 میلیارد دلار برای تسهیلات قربانیان سیل پرداخت کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا