عمومی

اوضاع کتاب و نشر در روزگار کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

دکتر “محسن جوادی” در مصاحبه با شهر فرنگ گفت: “در همان دوره 1500 عنوان در چاپ اول افزایش داشت.”

معاون وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی افزود: “برخلاف تصور انتشار کتاب از راه دور به دلیل گسترش تاج ، ما در برنامه تابستانی خود حدود 20 میلیارد تن کتاب فروخته ایم.”
وی با اعلام اینکه در آینده نزدیک نمایشگاه مجازی کتاب افتتاح می کند ، گفت: “همه ساله متولیان فرهنگی حدود 14 میلیارد تومان از ناشران کتاب خریداری می کنند و آنها را به فرهنگسرا اهدا می کنند.”
جا بادی از ایجاد بازار مناسبی برای فروش کتاب خبر داد و علاقه و انگیزه خرید و مطالعه یکی از دو وظیفه اصلی وزیر فرهنگ است.
وی اظهار نظر کرد و به تسهیلات ویژه کرونا برای صنعت نشر افزود. دولت تسهیلات پرداخت وام تاج را برای همه طبقات از جمله صنعت نشر اعلام کرده است.
معاون وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی از ثبت تاسیسات قرض الحسنه در سیستم هدیه (https://tohfeh.farhang.gov.ir) خبر داد و افزود: سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از امکانات ویژه ای برای چاپ و نشر برخوردار است. .

وی نویسندگان را رد نکرد و گفت: بسته تسهیلات جدیدی به نویسندگان تعلق می گیرد.

این پزشک نمایشگاه کتاب را مهمترین رویداد فرهنگی در کره اعلام کرد و گفت: نمایشگاه ویژه کتاب در فضای مجازی برگزار می شود تا فاصله نمایشگاه کتاب در این شرایط قابل تأمل را پر کند.

معاون وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی گفت: “ما جلسه دیگری با کلاس دیگری برگزار کردیم تا خلاصه فعالیت های مربوط به کتاب را در فرض تعطیلات کرونا قرار دهیم.”

وی گفت: “امیدواریم که در تهیه نمایشگاه مجازی در پایان دسامبر تأخیری رخ ندهد.”

دکمه بازگشت به بالا