اقتصادی

اولتیماتوم برای واریز سود سهام عدالت

دومین پرداخت جزئی سود سهام عدالت در مرحله وعده ها و وعده های مسئولان باقی مانده و اواخر این هفته فرصت واریز سود را خواهد داشت.

به گزارش گزارشگر یک ، سود سهام عدالت از سال 1395 تا 1397 در یک مرحله به حساب ذینفعان عدالت واریز شد ، اما قرار بود سود سهام سال 1398 در دو مرحله به حساب سهامداران منتقل شود. و مشمولان 50٪ سود سهام دریافت کردند.

در این راستا ، سود مرحله دوم پرداخت در سال جدید بود و قول داده شد که قبل از ماه مبارک رمضان ، یعنی در پایان ماه آوریل انجام شود. اما این اتفاق نیفتاد و بعداً اعلام شد كه این شركت سود سهام شركت سپرده گذاری را پرداخت نكرده است.

در همین راستا ، حسین فهیمی ، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ، اواسط ماه مه خبر را اعلام کرد. اعلامیه اسامی پنج شرکتی که هنوز سود سهام شرکت ها را پرداخت نکرده اند اعلام می شود که این اتفاق نیفتاد.

از آن زمان شایعه شده است که سپرده گذاری مرکزی قسمت دوم درآمد خود را به دو قسمت تقسیم خواهد کرد زیرا شرکت هایی که باید سود پرداخت کنند با مشکلات مالی یا برنامه های افزایش سرمایه روبرو هستند. 20 درصد تبدیل و به ذینفعان پرداخت می شود ، اما این اتفاق نیفتاده است ، و فرهاد دژپسند ، وزیر اقتصاد و دارایی ، در اواسط ماه ژوئن گفت. اعلامیه قسمت دوم سود سهام عدالت قبل از عید قربان که 20 ژوئیه سال جاری است به ذینفعان پرداخت می شود.

اما به نظر می رسد افشای نام شرکت هایی که هنوز سود پرداخت نکرده اند در دستور کار سازمان بورس قرار داشته باشد. محمد علی دهقان دهنوی ، رئیس بورس و م institutionsسسات اوراق بهادار ، در اظهار نظر نهایی خود در مورد پرداخت سود سهام عدالت ، دلیل تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت قسمت دوم را اینگونه عنوان کرد که از بین 36 شرکت تجاری عمومی به منظور جمع آوری سرمایه ، حسابهای سپرده مرکزی داشته باشید. هیچ بهره ای واریز نشده است ، ما آنها را برای همکاری لازم در پایان این هفته به آنها دادیم ، در غیر این صورت قطعاً نام آنها را ارسال خواهیم کرد.

باید منتظر ماند و دید که آیا اولتیماتوم سازمان بورس اوراق بهادار بر روند واریز سود شرکت ها تأثیرگذار است یا خیر. یا سهامداران هنوز باید منتظر دریافت حقوق خود باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا