اجتماع

اولین عمل جراحی ترمیم پارگی قلب در دیواندره با موفقیت انجام شد

گزارشگر یک از کردستان دی واندا ره ، مدیر بهداشت و درمان ، اعلام کرد که نخستین عمل ترمیم پارگی قلبی در دی وندارا با موفقیت انجام شده است. خوب.” .

در مصاحبه با گزارشگر یک ، علیرضا حشمتی اظهار داشت: بعد از ظهر دیروز ، یک پسر 17 ساله از دیواندره به دلیل درگیری چاقو و مصدومیت از ناحیه سمت چپ سینه خود خونریزی کرد. شهرستان اعزام شد و پس از معالجه ، دکتر افشین حاجی حسن زاده ، اقدامات اولیه پزشک ، به دلیل خونریزی گسترده به اتاق عمل منتقل شد.

وی ادامه داد: به دلیل وضعیت بد بیمار ، تصمیم گرفتیم این عمل را با کمک دو جراح شهر انجام دهیم و بر همین اساس ، حدود 3 ساعت و نیم بعد با کمک پزشک ، دکتر علیرضا حشمتی و دکتر حاجی حسن زاده ، بیمار پایدار و ICU اعلام شد. به سمت

علیوانزا حشمتی ، مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره ، اظهار داشت: این بیمار بزرگسالی به دلیل پارگی قلب و خونریزی شدید در حین و بعد از عمل ، در مجموع 23 خون و فرآورده خون تزریق شده است.

وی توضیح داد که عمل جراحی نتیجه کار عالی تیمی است. این تیم شامل پزشکان عمومی و پرسنل اورژانس ، بیهوشی ، قلب و عروق و سرپرستان ، کارکنان اتاق عمل ICU ، آزمایشگاه ها ، بانک های خون و پرسنل اورژانس و پرسنل خدمات بود. در آخرین لحظه آنها هیچ تلاشی را برای نجات نوجوان آسیب دیده نتوانستند.

ضمن تشکر از تلاش همه اعضا و تیم فوق الذکر برای نجات جان این نوجوان آسیب دیده که هم اکنون در بیمارستان جراحی قلب در بیمارستان کرمانشاه بستری است ، مدیر شبکه بهداشت و درمان دواندره خواستار سلامتی و: با هم گفتند.

دکتر هاش مارت گفت: “با توجه به اپیدمی کرون با امکانات اندک ، این جراحی ها در بیمارستان های شهر می تواند توسط کارمندان حرفه ای و آموزش دیده تحسین شود و میزان انرژی مصرفی را برای پرسنل پزشکی مضاعف کند.”

وی گفت: این بیمار 17 ساله با همکاری و تلاش دلسوزانه دکتر فرزین رضایی ، رئیس دانشکده پزشکی کردستان به بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه اعزام شده است تا شرایط کلی مطلوبی برای کنترل و درمان بیشتر داشته باشد. تاکنون گزارش شده است که وضعیت کلی بیمار خوب است.

اما نکته اینجاست که در چنین شرایط دشوار ، همه گیر شدن تاج در یک شهر کوچک با حداقل امکانات می تواند توسط کارمندان عاشق همان نوع خدمات تحسین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا