استان ها

اولین عمل جراحی موفقیت‌آمیز رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا

در استان سمنان صورت گرفت؛

اولین عمل جراحی موفقیت‌آمیز رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از انجام عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) واحد شاهرود خبر داد.

سیدوحیدالله صدربلوریان عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا در بیمارستان دانشگاه آزاد شاهرود اظهار کرد: براساس عمل جراحی صورت گرفته در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برای نخستین‌بار در استان سمنان با آخرین فناوری‌ روز دنیا یعنی «استنت‌گذاری از نسل جدید» توانستیم عمل تنگی مجرای ادرار را با موفقیت پشت سر بگذرانیم.

وی، تنگی مجرا را یکی از معضلات اورولوژی دانست و اضافه کرد: اعمال جراحی که در این رابطه انجام می‌شود بسیار طولانی‌مدت، خطرناک و پر عارضه است و عملی که امروز انجام گرفت با تکنیک «استنت» بود که برای نخستین‌بار در استان سمنان انجام شد.

این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار در توضیح عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا بیان کرد: کاری که انجام می‌شود دقیقاً مانند «استنت‌های قلبی» بوده و وسیله‌ای است که برای باز نگه داشتن عروق کرونری است و در این تکنیک جدید هم همان محلی که مجرای ادرار دارای تنگی است را با استنتی که نسل جدید از این نوع وسیله‌های پزشکی و مورد تأیید سازمان‌های دارویی اروپا و آمریکا است، باز می‌کنیم.

عمل جراحی موفقیت‌آمیز رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا را بدون عارضه و با زمان بسیار کوتاه‌تر از روش‌های قبلی دانست و تبیین کرد: در روش‌های گذشته بیمار ساعت‌ها بیهوش می‌شد و زیرعمل می‌رفت و از عوارض آن ممکن بود به بی‌اختیاری ادرار و از همه مهم‌تر ناتوانی جنسی منجر شود که در عمل ذکر شده اینگونه عوارض مشاهده نمی‌‌شود و این تکنیک جزء فناوری‌های بسیار جدید دنیاست.

صدربلوریان درباره کیفیت عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فناوری روز دنیا افزود: بستگی به تنگی مجرای ادراری «استنت» با سایز‌های مختلف برای بیمار نصب می‌‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این نوع عمل در تمام ایران همگانی شود و ادامه داد: با روش ذکر شده بیمارانی از این دست با درمانی مطمئن و سالم مواجه می‌شوند و در عملی که امروز انجام شد یک بیمار جوان که قبلاً سه بار برای تنگی مجرا بیهوش شده بود و متأسفانه دوباره دچار این بیماری شده بود، تحت عمل قرار گرفت.

این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار تأکید کرد: ذات بیماری تنگی مجرا این است که هرچند وقت عود می‌کند و با این تکنیک که روشی غیرتهاجمی محسوب می‌‌شود عوارض یاد شده مشاهده نمی‌شود و اگر با روش‌های قبلی مجبور بودیم مجرا را باز کنیم نیاز به جراحی طولانی با عوارض بعد از عمل داشت.

دکمه بازگشت به بالا