عمومی

«اول اونا شروع کردن!» – گزارشگر یک

بازیکنانی که به هم حمله کردند کمی سرشان را برگرداندند و به سروش رفیعی نگاه کردند. بازیکنی که همین دو سال پیش در مسابقه پرسپولیس و سپاهان با استنلی کیروش جنگید و جنگید و حالا برای موفقیت سپاهان با استنلی می جنگد! وقتی یکی دو سال پیش در سپاهان عضو بودم با کبوتر قرمزی که در دست داشتم برای مردم پرسپولیس آواز می خواندم و حالا دیدن سعید آقایی که در پرسپولیس آتش گرفته بود بد نبود!

به گزارش گزارشگر یک عصر روز چیست وی نوشت: “در دنیای عقلانی ، اوضاع می توانست متفاوت باشد.” بازیکنان پرسپولیس و سپاهان پس از تساوی یک بر یک دست دادند و به آنها گفتند خسته نباشید ، به رختکن رفتند و اکنون آنها روی دیدار بعدی تمرکز کرده اند ، به خصوص تیم سرخ که جمعه باید به مصاف استگال برود. ؛ مطابقت حساس. اما در فوتبال ایران پس از تساوی ، بازیکنان به یکدیگر حمله می کنند ، مشت و لگد می زنند ، فحش می دهند ، فریاد می کشند ، فریاد می کشند. نتیجه؟ افزایش نفرت در بین هواداران ، محرومیت احتمالی از برخی بازیکنان ، افزایش عصبانیت و خشونت ، افزایش تقابل بین دو شهر تهران-اصفهان ، ادامه بحث بر سر شبکه های اجتماعی ، مزاحمت مدیران ، عدم تمرکز بازیکن و …

حتی بهترین برنامه های فوتبال هم نمی توانستند به داستان کمک کنند. طرفین داستان هنوز می گویند ، “نه تنها حق ماست ، بلکه حق هم داریم.” ما بی گناه هستیم و تقصیر همه رقبا هستیم. “این چیزی است که پیروان پرسپولیس ، افشین و حتی صالحی ، پیروان سپاهان از آن استفاده کرده اند موضع قاطعانه بدون اینکه نرم باشد.

مطمئناً در این زمان هوادارانی که به الکل علاقه مند هستند به نوعی می خواهند یک امتیاز کسب کنند اما این هیجان چه فایده ای دارد که مدیران باشگاه نیز دامن می زنند؟ کسانی که انتظار می رود مانند بزرگترها رفتار کنند و فتیله هایشان را پایین بیاورند ، آتش هستند!

بگذارید بگوییم در آن مبارزه بازیکنان بینی و دندان یکدیگر را شکستند. همانطور که گفته شد ، به جای این مشت و لگد دور ، دستان آنها ملاقات می کند و به یکدیگر مشت و لگد می زند. نتیجه؟ احتمالاً چندین ماه محرومیت ، باشگاه خوب است ، اعصاب کمی که هواداران از نداشتن بازیکن ، کسر امتیاز و غیره دارند. چند شعر و شعار می خواهید روی سکو بخوانید؟ چه چیز دیگری؟ بازیکنان حرفه ای که فوتبال حرفه ای را ادامه می دهند ، درجه حرفه ای می گیرند و می خواهند دیگران فوتبال حرفه ای بازی کنند ، چقدر حرفه ای هستند؟

بازیکنانی که به هم حمله کردند کمی سرشان را برگرداندند و به سروش رفیعی نگاه کردند. بازیکنی که دو سال پیش در یک مسابقه بین پرسپولیس و سپاهان با استنلی کیروش جنگید یک مبارزه را شروع کرد و حالا برای موفقیت سپاهان با استنلی می جنگد! خیلی بد نبود که اد آگای جدید را ببیند وقتی یکی دو سال پیش در سپاهان عضو سپاهان بود با کبوتر قرمز در دست مردم آواز می خواند.

ساده است. مزایای انجام این کار چیست؟ به جز تاریک شدن فضای فحاشی و توهین ، به جز دردسر و حاشیه ، جز ایجاد نفرت بین هواداران دو باشگاه. اقدامات شما هنگام رفتن به تیم مقابل و پرتاب سنگ چقدر مفید است؟

بعضی ها می گویند در همه جای دنیا این طور است. به آرژانتین و کلمبیا نگاه کنید! عملکرد بازیکنان ایتالیا و اسپانیا ، نحوه رفتار آنها بعد از سوت داور با یکدیگر ، چطور است که آرژانتین و کلمبیا به عنوان الگویی تبدیل شوند؟ چه فرهنگی ، تمدنی ، دینی و اخلاقی مشترکی با این کشورها داریم که فوتبال باشگاهی نمونه ای از کلاهبرداری در سراسر جهان است؟

بازیکنان داخل زمین باید سخت بازی کنند ، سخت تکل بزنند ، یکدیگر را تحت فشار قرار ندهند و مانند سربازانی صادق باشند ، اما وقتی بازی تمام شد چگونه از این مشت و لگدها استفاده می کنید؟ به جای فحش دادن یا مشت انداختن از راه دور ، با پاها توپ را بزنید! وی ادامه داد: “این اقدامات ، رفتارها و رفتارهای غلط است ، حتی اگر 83 میلیون نفر از آن حمایت کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا