استان ها

اگر کسی توانایی خرید گوسفند و قربانی کردن آن در عید قربان را ندارد، چه کند؟

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک؛ علی خلیلی ، کارشناس علوم قرآن با اشاره به ارزش پنهان عید قربان ، گفت: به این آزمایش بزرگ افتخار کنید و این اطاعت را به همه ثابت کنید.

وی تأکید کرد: دهمین روز ماه ذی الحجه قمری برای مسلمانان در سراسر جهان مصادف با عید قربان است که به احترام حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل (ع) جشن گرفته می شود. مسلمانان لباس جدید می پوشند. بعد از عبادت ، بازدید و جشن در این عید. بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان نیز در این روز گوسفند ، گاو و شتر را قربانی می کنند و گوشت را به همسایگان و فقیران توزیع می کنند.

عید قربان روز قربانی کردن ارواح شیطانی است / اگر توانایی خرید گوسفند در عید قربان را ندارید چه می کنید؟

خلیلی افزود: “عید قربان یک عید ویژه است و زمانی برای خلاصی از شیاطین درون است. در این روز ، م believeمنان و پرستش کنندگان روح خود را فدا می کنند تا از وابستگی های دنیوی دست بکشند و سبک وزن شوند.”

خلیلی گفت: عید قربان پاکترین عیدها ، عید تسلیم و بندگی است. در این روز ، انسان با تقوا دوباره متولد می شود و انسان جدیدی را از خاکستر خود به جا می گذارد. این عید به معنای ورود یک روز جدید و یک انسان جدید است.

وی از عید قربان به عنوان یک روز بزرگ برای یادآوری سنت حسنه قربانی کردن ارواح شیطانی یاد می کند و می گوید: “ایثار ارواح شیطانی یکی از بزرگترین اعمالی است که هر انسانی باید انجام دهد. این کار بزرگ جایگاه ویژه ای دارد و عظمت این عمل حتی یکی از اعمال حجاج محسوب می شود.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به مراحل تمرین اندام تحتانی و موقعیت عید قربان در آئین زائر گفت: گوسفندان ، یعنی آنها جان خود را فدا می کنند تا ثابت کنند بزرگترین شیطان در آنها است ، و با فدا کردن روح عماره به تقوای الهی نزدیکتر می شوند.

خلیلی در مورد اعمالی که طبق روایت در روز عید قربان انجام شده است ، گفت: عید قربان.

عید قربان روز قربانی کردن ارواح شیطانی است / اگر توانایی خرید گوسفند در عید قربان را ندارید چه می کنید؟

وی به نماز وارد شده در عید قربان اشاره کرد و گفت: نماز در روز عید قربان نیز وارد می شود. این نماز مانند نماز عید سعید فطر است و از جایگاه و جایگاه ویژه ای برخوردار است. برخی از علما و بزرگان نیز تأکید کردند که اگر نمی توانید گوسفندی بخرید و آن را به عنوان قربانی تقدیم کنید ، می توانید به فکر پول باشید و با گروهی از مردم قربانی بخرید تا گوسفندی بخرید و در راه خدا قربانی کنید. . ارائه فداکاری برای نیازمندان و نیازمندان مورد تأکید قرار گرفته و جوایز بسیاری به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در روایت “امام صادق (ع)” ، “امام حسین (ع)” و “امام باقر (ع)” گوشت قربانی را به سه قسمت تقسیم کردند. یک قسمت برای همسایگان ، یک قسمت برای فقرا و قسمت سوم برای خانواده باقی مانده بود.

دکمه بازگشت به بالا