اجتماع

ایران در بهار آینده، قطب واکسن کرونای جهان می شود

گزارشگر یک / قم وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: “من تمام تلاش خود را برای دستیابی به واکسن ایرانی انجام داده ام و به خواست خدا در بهار سال آینده ، با تلاش مداوم جوانان ایرانی ، ما مرکز واکسن دنیا خواهیم بود.”

سعید نمکی روز جمعه در بازدید از حرم بانوی کرامت با قدردانی از حمایت های وزارتخانه از مسائل بهداشتی گفت: “علی رغم زیرساخت های بهداشتی و اقتصادی قوی ، جهان نتوانسته است در برابر ویروس کرونا مقاومت کند و اکنون برخی از کشورها در وضعیت وخیمی قرار دارند.”

وی گفت: “با این وجود ایران به موقعیت خود نسبت به سایر کشورها با وجود همه فشارها افتخار می کند و دستاوردهای ایران در این زمینه قابل توجه است.” شکست ما در کرونا شکست وزارت بهداشت نیست بلکه جمهوری اسلامی است و در نقطه مقابل پیروزی ما در کرونا نه تنها پیروزی وزارت بهداشت بلکه پیروزی اسلام است. جمهوری ایران.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: “البته ، ما کارهای زیادی انجام داده ایم. به عنوان مثال ، در 60 روز ، ما از واردكننده ماسك و سلاح گرم به تولیدكننده و سپس به صادر كننده تبدیل شده ایم. این امر از طریق تجربه دفاع الهی بدست آمده است.”

وی افزود: امروزه 10 تا 12 برابر نوع ویروس جهش یافته انگلیسی وجود دارد كه مدت زمان انتقال بیمار به بیمارستان 72 ساعت است ، جوانان بیشتری را تحت تأثیر قرار می دهد و بسیار نزدیك به مرگ است. .

نمکی گفت: “ما مشتاقانه منتظریم که بتوانیم وضعیت قرمز در استانهای دیگر از جمله خراسان رضوی ، خوزستان و مازندران را کنترل کنیم و از مردم می خواهیم که با جدیت بیشتری دستورالعمل ها را دنبال کنند.”

وی با تأکید بر اینکه روند کاهش آمار کرونا ویروس در قم قابل قبول است ، “امیدوارم با توجه ویژه مردم ، علما و مسئولان قم بتوانیم اعلام کنیم که قم یکی از رهبران دستورات مشاهده بهداشت است.” ما در حال برنامه ریزی برای واکسیناسیون برای افراد آسیب پذیر تا بهار هستیم و امیدواریم که بتوانیم شرایط را بر اساس دستورالعمل های کلی و حداکثر کنترل کنیم.

مکی نام گفت: “سال گذشته و امسال ، با وجود شرایط دشوار تاج ، ما ارزش دارو را سالانه 1 میلیارد دلار کاهش دادیم ، که این نشانه تلاش وزارت بهداشت برای فرار از وابستگی خارجی است.”

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: “من تمام تلاش خود را برای دستیابی به واکسن ایرانی انجام داده ام و به خواست خدا در بهار سال آینده ، با تلاش مداوم جوانان ایرانی ، ما به مرکز واکسن دنیا تبدیل خواهیم شد.”

علاوه بر مسائل بهداشتی ، مسائل معنوی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه ، حافظ صورت فلکی امام معصومه (س) با تأکید بر اینکه ایمان ما به خداوند متعال و آل بیت (علیهم السلام) کشور ایران را از سایر ملتها جدا می کند ، گفت: موارد زیادی در زمینه پادشاهی نعمت خدا دخیل است.

آیت الله سید محمد سعیدی گفت که خانواده ها ، جوامع ، مشاغل و افرادی که در کارهای مختلف فعالیت می کنند باید به دو جنبه معنوی و بهداشتی توجه داشته باشند. “همانطور که رهبر تأکید کرده است ، علاوه بر مشکلات سلامتی ، مشکلات معنوی نیز باید حل شود.” مشکلات معنوی به فرد قدرت خاصی می بخشد که می تواند از آن برای ادامه مسیر درست استفاده کند.

امام جمعه موقت قم گفت: ما با اتکا به آموزه های دینی خوشبین ، آرام و ناامید نیستیم. ادیانی که از ما حمایت می کنند به ما دستور می دهند که مسائل بهداشتی را دنبال کنیم و همه ما می دانیم که می توانیم ویروس بگیریم حتی اگر همه دستورالعمل ها را دنبال کرده باشیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه امروز ارتش سرخ توانایی های خود را در زمینه های مختلف از جمله نیروهای مسلح علیه رژیم ایران از دست داده است ، گفت: همه اینها را مدیون عنایت و راهنمایی الهی رهبری و مراجع تقلید خود هستیم. ما در حال حاضر با چالش های متعددی روبرو هستیم ، اما این چالش ها می توانند مقدمه و آستانه رشد و توسعه باشند.

امروز وزیر بهداشت هنگام دیدار از شهر مقدس قم با مراجع تقلید و علما دیدار کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا