سلامت و دانش

اینترنت میلیون‌ها نفر قطع می‌شود؟

به گزارش گزارشگر یک، پروژه‌ی ACP (برنامه‌ی اتصال مقرون‌به‌صرفه) با پرداخت یارانه‌ی ۳۰ دلاری در ماه، دسترسی خانوارهای واجد شرایط آمریکایی به اینترنت را آسان‌تر می‌کند؛ این یارانه برای برخی مناطق قبیله‌ای ممکن است به ۷۵ دلار در ماه نیز برسد و در برخی نمونه‌ها نیز تا ۱۰۰ درصد از هزینه را پوشش می‌دهد.

به نقل از زومیت، بودجه‌ی پروژه تا پایان آوریل (اردیبهشت) به پایان می‌رسد؛ پایان پروژه به معنای از دست رفتن دسترسی میلیون‌ها آمریکایی به اینترنت است. یکی از مقامات کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) به CNN گفت: «برنامه‌ی محبوب دوحزبی به دلایل سیاسی، نه خط‌ مشی، پایان خواهد یافت.»

گزارش FCC می‌افزاید که ACP از ماه گذشته پذیرش درخواست و ثبت‌نام‌های جدید را متوقف کرده و آخرین ماه سرویس‌دهی با بودجه‌ی کامل، آوریل خواهد بود. به‌نظر می‌رسد قانون‌گذاران آمریکایی به تأیید درخواست بودجه‌ی ۶ میلیارد دلاری دولت بایدن برای تمدید برنامه، حتی نزدیک هم نیستند.

اگر برنامه پایان یابد، شکاف دیجیتالی میان خانوارهای آمریکایی تشدید و بسیاری از آمریکایی‌های مسن و همچنین ساکنان مناطق روستایی و جنوبی، دسترسی به اینترنت خانگی را از دست خواهند داد.

براساس نظرسنجی از ۸۰۱ مشترک ACP، حدود ۱۹ درصد از خانوارها دارای سالمند هستند و ۲۶ درصد در مناطق روستایی و ۴۱ درصد در جنوب زندگی می‌کنند. حدود نیمی از خانوارها نظامی‌اند.

جیجی‌ سون، یکی از مقامات سابق FCC، به CNN گفت: «به دلیل بازی‌های سیاسی حدود ۶۰ میلیون آمریکایی باید بین پرداخت هزینه‌ی اینترنت و پرداخت هزینه‌ی خوراک، اجاره و سایر خدمات آب و برق انتخاب‌های سختی داشته باشند. این وضعیت شکاف دیجیتالی را در کشور افزایش می‌دهد.»

نظرسنجی انجام شده در ماه دسامبر ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۲) توسط Public Opinion Strategies و RG Strategies از ۱٬۰۰۰ رأی‌دهنده نشان می‌دهد که برنامه‌ی ACP از حمایت قوی دوحزبی برخوردار است؛ حدود ۶۲ درصد از جمهوری‌خواهان، ۹۶ درصد از دموکرات‌ها و ۷۸ درصد از سیاست‌مداران مستقل از این برنامه حمایت می‌کنند.

برخی از مشترکین ACP می‌گویند پس از پایان برنامه، برای اینکه همچنان بتوانند از اینترنت استفاده کنند، مجبورند بیشتر کار کنند. کامشا اسکات ۲۹ ساله و مادر دو فرزند در سنت‌لوئیس که دو شغل دارد (یکی در رستوران و دیگری تحویل بسته‌های آمازون) به CNN گفت: «قصد دارم شیفت‌های کاری بیشتر داشته باشم.»

پایان برنامه‌ی ACP بر جوامع قبیله‌ای تأثیر بیشتری دارد. برایان دیمارکو، مدیرعامل یکی از صنایع مخابراتی در ایالات مونتانا، معتقد است: «من نمی‌گویم که دیگران به کمک مالی ACP نیاز ندارند؛ اما شاید به اندازه‌ی مناطق ویژه و قبیله‌ای که به میزان قابل‌توجهی زیر خط فقر هستند، به آن نیاز ندارند.»

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا