حوادث و رویداد

بارندگی شدید و سیل در اروپا / مرگ ۶۷ نفر در آلمان و بلژیک

سطح خطر شدید سیل در حداقل 67 منطقه در آلمان و بلژیک منتشر شده است ، در حالی که چندین کشور اروپایی دچار سیل و طغیان بی سابقه شده اند.

به گزارش گزارشگر یک ، بیشتر قربانیان در آلمان گزارش شده اند ، اما 9 نفر از جمله یک دختر 15 ساله نیز در بلژیک جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش ها ، هلند نیز در اثر جاری شدن سیل به شدت آسیب دید.

پیش بینی می شود تا جمعه باران شدید در این منطقه رخ دهد ، به گفته مقامات محلی تغییر اوضاع علت نامساعد بودن شرایط جوی است.

در آلمان بالگردهای پلیس و صدها سرباز در مناطق آسیب دیده برای کمک به قربانیان سیل بسیج شدند. ده ها نفر برای نجات در پشت بام خانه منتظرند. مدارس در سراسر آلمان غربی نیز بسته شده و خطوط ارتباطی به شدت مختل شده است.

گفته می شود حدود 25 خانه در منطقه آدنو در خلیج شیلد در کوههای ایفل ، جایی که وضعیت اضطراری اعلام شده است ، در معرض خطر فروپاشی هستند. همچنین برخی از خانه ها کاملاً با دنیای خارج قطع شده و حتی نمی توان با قایق به آنها دسترسی داشت.

در بلژیک ، تصاویر تکان دهنده ای از اتومبیل های رانده شده توسط سیل در خیابان های Verveers منتشر شده است.

به ساکنان لیژ ، سومین شهر بزرگ بلژیک پس از بروکسل و آنتورپ ، دستور تخلیه خانه هایشان داده شده است. مقامات گفتند کسانی که نمی توانند خانه خود را ترک کنند باید به طبقات بالا بروند.

رود Meuse که از داخل شهر می گذرد ، که در حال حاضر در آستانه طغیان قرار دارد ، 1.5 متر دیگر افزایش می یابد. مسئولان همچنین نگران ساختن پل در این شهر هستند.

دولت محلی در بیانیه ای گفت: “این یک بحران غیر معمول است و مردم باید به یکدیگر کمک کنند.”

ساکنان شهر کوچک بلژیکی پیپینستر ، واقع در دهانه دو رودخانه در استان لیژ ، روز پنجشنبه با کامیون تخلیه شدند ، اما شرایط در تروا به حدی وخیم بود که اکنون عملیات تخلیه متوقف شده بود.

هیچ گزارشی از کشته یا زخمی شدن افراد در هلند گزارش نشده است ، اما از هزاران نفر از ساکنان شهرهای کوچک و روستاهای حاشیه رودخانه میوز خواسته شده است که خانه های خود را ترک کنند.

به گزارش بی بی سی ، در والکنبرگ ، نزدیک مرز بلژیک و آلمان ، سیل مرکز شهر را فرا گرفت و چندین خانه سالمندان را تخلیه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا