عمومی

بازار سرد بستنی و آبمیوه

اگرچه در چند سال گذشته بازار بستنی و آب میوه های طبیعی با افزایش قیمت مواد اولیه محدود شده است ، اما ویروس کرونا ، مسافرت های شبانه و شبانه در تهران و تمایل مصرف کننده به محصولات بسته بندی شده در کارخانه ، فروشگاه های آب میوه و بستنی موفق و آنها همیشه سود بیشتری کسب می کنند بخشی از این رکود کمبود مشتری در فست فود و رستوران است. این مشتری پس از خوردن یک غذای چرب از آب ترش برای شستشو و کاهش چربی موجود در غذا استفاده می کند.

به گزارش گزارشگر یک ، روزنامه “دنیای اقتصاد” نیز نوشت که “همانطور که فروشندگان گفتند ، از نظر میزان فروش ، از بازار آب میوه و بستنی یک سوم کاسته شده است.” اگرچه قیمت ها تقریباً دو برابر شده است ، ترکیب این دو به معنای کاهش 30 درصدی فروش نیست ، اما کمبود حرکت بازار برای بالا بردن قیمت محصول نهایی متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه ، این کاهش را تشدید کرده است. کرونا چند سال پیش ، بیشتر مغازه های آب میوه و بستنی پر بود و مشتری ها برای خرید در پیاده رو یا اتومبیل در جلوی این مغازه ها صف می کشیدند ، اما اکنون فروشگاه های معروف آب میوه و بستنی برای رفتن باید در صف صبر کنند به رکود و خرید آن. بلکه صندلی های خالی نیز موجود است

هان جوس گفت: “اگر تمام هزینه ها با دقت محاسبه شود ، به دلیل کاهش فروش ضرر خواهد داشت ، اما ما همچنان به حفظ عملکرد و اعتبار خود ادامه می دهیم تا بتوانیم موقعیت خوبی در بازار پس از کرونا داشته باشیم.” و بستنی فروشی اگر تعطیل کنیم جایگزینی ندارد.

افزایش قیمت مواد اولیه

برخی از محصولات فروشندگان بستنی و آب میوه ، از جمله انواع بستنی های طعم دار ، در کارخانه تولید می شوند و به فروشندگان عرضه می شوند ، تقریباً قیمت آنها دو برابر می شود. همچنین بستنی های زعفرانی ، وانیلی و کاکائویی که اغلب توسط خود فروشندگان تهیه می شوند ، شاهد افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه شیر ، شکر ، شربت نرم ، زعفران و خامه بودند. موضوعات ذکر شده باعث شده قیمت بستنی حدوداً دو برابر سال گذشته شود.

افزایش قیمت مواد اولیه باعث گران شدن هر آنچه در سالن فروشی ها و بستنی فروشی ها می شود ، شد. به عنوان مثال ، قبل از عید ، یک فنجان بزرگ آب هویج 7000 THB قیمت داشت ، اما اکنون حدود 18000 THB است. میانگین قیمت یک پیمانه بستنی میوه ای که سال گذشته 3000 تومان بود اکنون به 6000 رسیده است. قبل از عید ، قیمت پالود هر کاسه 12000 تام بود ، اما اکنون هر کاسه 20000 تام و هر کیلوگرم 30000 تومان است. فروشندگان با بیان اینكه نشاسته و گل رز گران ترند ، افزایش قیمت را توجیه می كنند. یک بطری 1.5 لیتری گل رز اصلی کاشان چند ماه پیش 60 هزار تومان بود ، اکنون 180 هزار تومان است. استفاده از گل رز با کیفیت پایین راه حل نیست ، زیرا کیفیت محصول نهایی را کاهش می دهد ، باعث نارضایتی مشتری می شود و نیاز به مصرف بیشتر دارد.

قیمت میوه و سبزی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است. در 12 ماه گذشته قیمت کرفس از 3000 به 6000 رسیده است. یک لیوان آب کرفس که چند ماه پیش فقط 12000 تن بود ، به 20 هزار تن رسیده است و آب کرفس برای افرادی که از چربی خون رنج می برند توصیه می شود اگرچه طعم خوبی ندارد.

علاوه بر تمام این قیمت ها ، این روزها بحث در مورد واقعی تر شدن شیر و افزایش قیمت نفت خام به حدود 6400 تن در لیتر وجود دارد که می تواند باعث افزایش قیمت بستنی ، مایع ، شیرینی شیک و مخلوط با قیمت جدید شود. پیاده روی

هزینه های متغیر و قطعی

از ابتدای تابستان ، قطع مکرر برق برای همه دردسر ساز شده است ، اما برخی از مشاغل آسیب بیشتری دیده اند. یکی از مشاغلی که بیشتر تحت تأثیر قطعی برق قرار گرفته فروش بستنی و آب میوه های طبیعی است. بستنی در دمای نزدیک به منفی 18 درجه سانتیگراد نگهداری می شود و اگر درجه حرارت از این مقدار بالاتر رود ، کیفیت خراب می شود و حتی پس از سرد شدن مجدد نیز به همان کیفیت بر نمی گردد. استفاده از یخ خالص در بستنی ، که مصرف کنندگان را آزار می دهد ، بخشی از تخریب بستنی است که دمای منفی 18 درجه سانتیگراد را تجربه کرده است. به همین دلیل ، قطعات شل بستنی باید دور ریخته شود. هر سینی بستنی حدود 200 کیلوگرم بستنی را در خود نگه می دارد ، در صورت قطع برق بیش از 10 کیلوگرم از بین می رود. از حدود 1200 فروشگاه آب میوه و بستنی ، حدود 15 درصد سال گذشته تعطیل و تغییر شغل داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا