اقتصادی

بازار میلگرد کوتاه آمد+ نرخ روز

قیمت سیمان و فولاد پس از آنکه کمبود عرضه تولیدکنندگان و خاموشی کارخانه ها باعث کاهش قیمت بازار شد ، دچار نوسان شد و سیمان در حال حاضر به حدود 25000 تن در کیسه در دروازه کارخانه می رسد. قیمت 1 کیلوگرم میلگرد که تا 22000 تومان افزایش یافته بود اخیراً به حدود 16000 تومان کاهش یافته است.

به گزارش گزارشگر یک ، قیمت سیمان در حال کاهش است و تولیدکنندگان از طریق بورس اعلام کرده اند که هر بسته سیمان را بین 25 تا 27000 تومان از درب کارخانه خریداری می کنند. البته ، قیمت هنوز قبل از افزایش 12 درصدی قیمت و خاموشی های مکرر باز می گردد. چند روز پیش قیمت هر بسته بیش از 70،000 تومان بود. به حدود 60 هزار تومان رسید. البته فعالان صنعت ساختمان انتظار دارند قیمت ها حتی بیشتر کاهش یابد.

در حال حاضر به حدود 540 هزار تن در هر تن سیمان رسیده است ، در حالی که قیمت آن در ابتدای سال جاری 220 هزار تن بود ، اما قطعی برق در ماه های اخیر رخ داده و به 1.2 میلیون تن در تن رسیده است.

لیست کلیه توزیع کنندگان سیمان

امروز سید رضا فاطمی امین (وزیر سکوت) ، در کنار ملاقات با برخی از نمایندگان ، قیمت سیمان در بورس کالا را به کیسه های 25000 تومانی برگرداند و گفت: از ساختار و روشهای تنبیهی استفاده می شود. “فضای روانی رویدادها و قیمتها به این سطح نرسید و در نتیجه تعادل در بازار باعث کاهش قیمت سیمان شد.

به گفته فاطمی امین ، تا دو هفته آینده روی بازار سیمان تمرکز خواهیم کرد. همه خرده فروشان و نمایندگان فروش سیمان برای دستیابی به زندگی روزمره معقول در بورس و بخش عمده فروشی و خرده فروشی وارد سیستم معاملات و معاملات اوراق بهادار می شوند.

همچنین در 8 سپتامبر معاون معادن خاموش وزیر وی اعلام کرد واحدهای تولید سیمان که هنوز موفق به اخذ کد بورس نشده اند ، این فرصت را دارند که ظرف یک هفته در بورس کالا ثبت نام کرده و محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند.

کیلویی میلگرد اصفهان 15،900 تومان

در بازار فولاد نیز گزارش می شود که قیمت هر کیلوگرم میلگرد که در هفته های اخیر به 22000 تومان رسیده بود ، بر اساس 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به حدود 16000 تومان کاهش یافته است. قیمت آنلاین کارخانه ذوب آهن اصفهان برای هر کیلوگرم میلگرد آجدار در سایزهای 22 تا 32 14585 تومان است که 15000 و 898 تومان برای 1313 تومان مالیات بر ارزش افزوده است.

در ابتدای سال جاری ، 1 کیلوگرم میلگرد حدود 13 هزار و 500 تن وزن داشت. فرشید پورحاجت ، مدیر اجرایی انجمن انبوه سازان به گزارشگر یک گفت: قیمت میلگرد در سال گذشته از 8000 به 14 میلیون تن در کیلوگرم رسید و اکنون از 16000 به 17000 تن کاهش یافته است ، اما بازار فولاد همچنان حباب دار است.

وعده حذف امضای طلایی از بازار سیمان و فولاد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز در مورد تعریف سه راه حل برای بازار فولاد صحبت کرد: محصولات و اجاره ها و قیمت های متعدد در یک سیستم تجاری جامع. “به این ترتیب ، وجود فولاد را از بین ببرید. فاز 2 در اصلاح ساختار بازار و صدور قوانین و مقررات جدید در ماه اکتبر ، تا آن زمان امضای طلایی در ماه دسامبر ، شاهد رقابت سازنده ای برای کاهش هزینه ها با بازسازی ساختار صنعت فولاد و کاهش هزینه ها در بازار فولاد خواهیم بود و بازار فولاد تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز قرار نخواهد گرفت.

فاطمی امین گفت: “ما در ماه اکتبر اطلاعات زنجیره فولاد را به طور کامل رصد می کنیم تا همه محصولات مقاطع فولادی ، شمش و محصولات در یک سیستم تجارت جامع ارائه شود که اجاره و فولاد گران قیمت را حذف می کند.” فاز 2 در اصلاح ساختار بازار و اعلام قوانین و مقررات جدید در ماه اکتبر ، تا آن زمان امضای طلایی از بین می رود.

در حالی که وزیر سکوت دولت طرفدار بورس سیمان است ، نهاد استاندارد با ورود به بورس سیمان به شدت مخالف است. محمد اسلامی – وزیر اسبق راه و شهرسازی – همچنین در مقابل بورس وی گفت که این موضوع با رعایت نکردن قوانین و قوانین کشور تصویب و اجرا شد. با این حال ، رستم قاسمی ، سیزدهمین وزیر راه و شهرسازی هنوز در مورد بورس سیمان اظهار نظری نکرده است. وی البته با اشاره به برنامه دولت برای ساخت 1 میلیون واحد در سال ، گفت که مردم نگران تامین مسکن نیستند و مدارس ابتدایی باید خانه های خود را با این سیستم ثبت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا