بین الملل

بازخوانی نقش بایدن در مهاجرستیزی/ دولت دموکرات، آمریکای مرکزی را به جهنم نظامی نئولیبرالیسم بدل کرد

به گزارش گروه بین الملل آنا ، ناظراني كه در دهه هاي گذشته توسعه كشورهاي آمريكاي مركزي را مشاهده كرده اند و ديده اند كه دولت هاي دموكرات و جمهوريخواه سياست مداخله جويي را در خط مقدم روابط با دولت منطقه قرار داده اند ، هيچگاه سياست خود واشنگتن را تغيير نداده اند. آنها وقتی رئیس جمهور جدید رئیس جمهور می شوند قبول نمی كنند.

بلین فرناندز ، روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکای میانه گفت که “سیاست هایی که دولت بایدن در پیش خواهد گرفت ، مطمئناً موجب رونق و امنیت کشورهای آمریکای مرکزی نخواهد شد.”

سرنگون کردن دولت مردم هندوراس در دوره تصدی وی به عنوان نایب رئیس بایدن

او می گوید وقتی جو بایدن در سال 2009 رئیس جمهور شد ، به مدت هشت سال معاون اول نخست وزیر باراک اوباما بود. در آن سال ، دولت منتخب مردم هندوراس با کودتای راست گرایانه سرنگون شد و سرانجام توسط دولت های اوباما و بایدن مورد حمایت قرار گرفت.

جو بایدن

فرناندس کودتایی داشت که هندوراس را به جهنم شدید نئولیبرالیسم سوق داد ، که به جز قتل ها ، بخشش قاتلان ، تجاوزها و تجاوزات دیگر توسط نیروهای امنیتی هندوراس حل نشد. همه شورش های دولت کودتا با افزایش حمایت دولت اوباما و بایدن از ماشین های نظامی و پلیس اتفاق افتاد.


بیشتر بخوانید:

بایدن نمی تواند ناجی فلسطین باشد / بایدن و رئیس جمهور ترامپ یک انتخاب بدتر و بدتر هستند


وی افزود: دلیل اصلی حمایت گسترده آمریکا از دولت های سرکوبگر در هندوراس و حتی مکزیک جنگ علیه باندهای مواد مخدر است. جنگ با قاچاقچیان و تولیدکنندگان مواد مخدر بهانه ای شد تا ایالات متحده آمریکا همچنان نظامی خود را ادامه دهد تا موقعیت امپراطوری خود را در منطقه حتی پس از پایان جنگ سرد نیز حفظ کند.

در حالی که تحلیلگران در سال 2012 از آمریکای مرکزی بازدید کردند تا رضایت واشنگتن از حاکمیت خونخوار را برجسته کنند ، بایدن گفت که او و پرزیدنت اوباما راهی برای قانونی سازی وجود باندهای مواد مخدر ندارند و تنها راه نابودی آنها نابودی آنها است. وی افزود كه اعتراف كرد اینگونه خواهد بود. این باند یک عملیات نظامی است و هیچ توجهی به میزان خشونت جنگی و تأثیر آن بر زندگی مردم ندارد.

فرناندز می افزاید که خطرات زندگی در سایه جنگ هندوراس با خصوصی سازی اقتصادی پس از کودتا ، پروژه های بزرگ توسعه ای که همچنان به بلعیدن زمین و تخریب محیط زیست ادامه می دهند و حمایت نئولیبرالی ایالات متحده از فقر گسترده و بی خانمانی در هم آمیخته است.

بایدن نمی تواند طبق شعارهای فریبنده عمل کند

وی گفت که همه این مشکلات همراه با بسیاری از هندورایی ها از جمله مردان ، زنان و کودکان مهاجرت کرده است ، بنابراین آنها می توانند آینده بهتری در تبعید داشته باشند ، اما تنها زمانی که همان افراد به دلیل سیاست استعمار آمریکا خانه های خود را ترک کردند. در سال 2014 آنها به مرز جنوبی ایالات متحده نزدیک شدند و آقای بایدن آن را موج خطرناک مهاجرت خواند. دیدگاه بایدن در مقاله 2015 “نیو یورک تایمز” “برنامه هایی برای آمریکای مرکزی” شرح داده شده است. در این طرح ، معاون اول رئیس جمهور حزب دموکرات جو بایدن استراتژی هایی را برای اصلاح خشونت و فقر در هندوراس ، گواتمالا و السالوادور بیان کرد.

مهاجران گرفتار در مرز ایالات متحده و مکزیک

به گفته فرناندز ، بایدن در برنامه های خود تأکید کرد که امنیت هر سه کشور به دلیل دخالت آمریکا از بین رفته است ، بنابراین ایجاد امنیت مداوم می تواند در زمینه های دیگر نیز پیشرفت کند.

نیویورک تایمز با استناد به بایدن در سال 2015 ، نوشت که حل مسئله آمریکای مرکزی نیاز به تغییر ساختاری دارد. البته تغییر ساختاری ، همانند نیاز فوری خود ایالات متحده ، نیاز فوری دولت آمریکای مرکزی است ، اما نباید کسی باشد که بتواند این تغییرات ساختاری را انجام دهد.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا