حوادث و رویداد

بازداشت ۶ سارق حرفه‌ای در ۳ ماموریت پلیسی/انهدام باند سرقت از انباری

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۶ سارق حرفه‌ای در جریان اجرای ۳ عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش گزارشگر یک، سرهنگ علی قاسم پور به تشریح سه مورد از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز اخیر پرداخت و گفت: رسیدگی به اولین پرونده در پی اعلام شکایت تعدادی از ساکنین محله مسعودیه، نسبت به سرقت دوچرخه و کالاهای درون انباری‌ها در دستورکار قرار گرفت و در این خصوص پرونده‌ای در کلانتری ۱۵۷ مسعودیه تشکیل شد. در همین راستا نیز با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته، هویت سارقان شناسایی شد. 

وی افزود: پس از کسب دستور قضائی، همکاران من در یک عملیات منسجم و پلیسی به مخفیگاه این افراد رفته و سه نفر سارق را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. در بررسی ها مشخص شد هر سه سارق، سابقه دار بوده و در گذشته نیز اقدام به سرقت از اماکن خصوصی کرده بودند.

قاسم پور گفت: از مخفیگاه متهمان، اموال مسروقه زیادی مانند دوربین مداربسته، دوچرخه و… کشف شد. همچنین ابزارآلات مورد نیاز در سرقت نیز در محل دیده شد. متهمان به بیش از ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند و برای ادامه روند قضائی به دادسرا انتقال یافتند. 

سرقت انباری در محله جوادیه

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به پرونده دوم ادامه داد: مدتی پیش، یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۷ جوادیه گزارش سرقت از انباری منزل خود را ارائه کرد. در بررسی همکاران من مشخص شد سارق با تخریب قفل در اقدام به سرقت کرده است. همچنین در ادامه بررسی این پرونده، ماموران با استفاده از فیلم دوربین مداربسته، هویت دو نفر سارق ۳۸ و ۴۰ ساله را شناسایی کردند.

وی با اشاره به این سارقان، سابقه‌دار بودند؛ افزود: در یک عملیات غافلگیرانه، هر دو سارق توسط پلیس دستگیر شدند. آنها به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند به همین دلیل شناسایی سایر شکات و مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: از مخفیگاه سارقان اموال سرقتی از جمله لوازم صنعتی، کارگاهی و دستگاه چاپ و تکثیر به ارزش ۲ میلیارد ریال توقیف شد.

سارق محتویات خودرو بازداشت شد 

قاسم پور گفت: در پرونده سوم، همکاران من در گشت انتظامی کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه، هنگام گشت زنی در خیابان “پاسدار گمنام” با موتورسیکلتی مواجه شدند که پلاک آن مخدوش بود و راکب آن در حال سرقت محتویات یک خودروی پارک شده بود. ماموران با مشاهده این صحنه، سریعا وارد عمل شده و دستور ایست دادند اما متهم پا به فرار گذاشت. پس از مدتی تعقیب و گریز پلیس توانست با اجرای طرح مهار، متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کند. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: از وسایل همراه این متهم، یک کامپیوتر و باتری خودرو کشف و ضبط شد. همچنین مالخر این سارق نیز شناسایی شد و دستگیری آن در دستور کار پلیس قرار دارد.

قاسم پور  به شهروندان توصیه کرد: با ارتقای سیستم امنیتی اماکن خصوصی و خودروهای خود  مانند دوربین های مداربسته و دزدگیر، امکان سرقت را به حداقل برسانند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا