فرهنگی

بانوی پیشکسوت نگارگری تقدیر شد

آئین نکوداشت «زینت السادات امامی اصفهانی» شنبه ـ سوم دی‌ماه ـ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شنبه د.

به گزارش گزارشگر یک، آئین نکوداشت «زینت السادات امامی اصفهانی» با حضور محمود شالویی (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی)، محمود سالاری (معاون هنری وزارت فرهنگ)، عبدالرضا سهرابی (مدیرکل هنرهای تجسمی)، مهدی جمالی‌نژاد (معاون وزیرکشور)، محمدباقر. آقامیری (نگارگر)، جلیل جوکار (نگارگر) و دیگر از اهالی فرهنگ و هنر برگزار می شود.

در ابتدای این برنامه محمود شالویی نکاتی را درباره زینت السادات امامی اصفهانی چنین بیان می‌کند: از دوره‌ای که مسئولیت هنرهای تجسمی را بر عهده داشتم، بانوانی که در این زمینه فعال بودند را می‌شناختند و از نزدیک با آثارشان آشنا بودند ولی در بین آنها خانم بودند. امامی از ویژگی‌های منحصر به فرد می‌شد.

او ادا داد: یکی از آثار ه ایشان «« «» د که ی یکی ـ ب ب ازار س ه م ق ق ام و ا ا ا م م م م او به‌رغم این است که در این عرصه، اما تا حد زیادی در سایه هنری پدر بزرگوار خود قرار گرفته است. یعنی ممکن نیست نام آنها را ببریم و یادی از میرزا آقا امامی نکنیم. استاد آقای فرشچیان بودند و اثر ایشان در هنر ایران یاد ک.ددهان

انجمن رئیس و مفاخر فرهنگی اعلام کرد: در دوره جدید تلاش می‌کنیم که در انجمن از چهره‌های مختلف هنری و ادبی که امروز به درس‌هایی رسیده‌اند و در مورد آثار ما قرار می‌گیرند، می‌کنیم.

تکمیل می شود.

دکمه بازگشت به بالا