بین الملل

بایدن: فکر نمیکنم طالبان تغییری کرده باشد

بایدن: ترامپ اگر توافق خروج را اعلام نکرده بود ، همچنان تلاش می کرد افغانستان را ترک کند

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا به ABC گفت که معتقد نیست طالبان تغییر کرده است و این بر عهده شبه نظامیان است که تصمیم بگیرند جامعه بین المللی بخواهد یا نه. “

بایدن گفت: “من فکر می کنم آنها در حال گذر از یک بحران وجودی هستند که آیا آنها می خواهند به عنوان ملت های قانونی در جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شوند.”

وی افزود: “آنها به این فکر می کنند که آیا برای خوردن غذا دارند ، آیا برای درآمدزایی یا اداره اقتصاد درآمد دارند.” آیا آنها می توانند جامعه ای را که واقعاً به آن اهمیت می دهند متحد کنند؟ اما من به هیچ یک از اینها وابسته نیستم.

بایدن اعتراف کرد که انتظار نداشت طالبان با خروج امن آمریکایی ها از افغانستان موافقت کنند.

جو بایدن ، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا ، تاکید کرد که اگر دولت ترامپ در فوریه 2020 پیمان صلح با طالبان را در دوحه امضا نکرده بود ، عقب نشینی می کرد و به نظر او خروج کار درستی است.

او می گوید: “من تلاش می کردم تا نحوه خروج نیروهای خود را بفهمم ، اما زمان مناسبی برای خروج از افغانستان ندارم.” 15 سال پیش ، 15 سال بعدی مشکل بود. انتخاب اصلی این است که آیا من دختر و پسر شما را برای همیشه به جنگ افغانستان بفرستم؟ ما بیش از 1 تریلیون دلار در 20 سال هزینه کرده ایم. فرصت خوبی برای ترک وجود نداشت.

وی در مورد سقوط ناگهانی و غیرمنتظره دولت افغانستان گفت: “در افغانستان دولتی وجود داشت. رهبر آن دولت با هواپیما فرار کرد. ما شاهد فروپاشی یک ارتش آموزش دیده بودیم. سلاح های ترکیه در اختیار آنها قرار گرفت.” این همه ، فقط اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا