اجتماع

با حیوانات در اسارت هم شوخی؟

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان تهران ، رئیس اداره دیده بان حیات وحش استان تهران گفت: حدود سه ماه است که یک کمدین تصویری را در فضای مجازی با هدف خنداندن کاربران با بازی با حیوانات اسیر منتشر کرده است. و مرگ حیوانات در دوران قضاوت

به گزارش گزارشگر یک ، چند روز پیش ، یک کمدین در اینستاگرام منتشر کرد که در مرکز حفاظت از حیات وحش ساپادشت با ببرها ، مهرها و مارها شوخی کرد. این داستان مورد انتقاد علاقه مندان به حیات وحش قرار گرفته است ، اما این اولین بار نیست که یک سلبریتی متهم به ترویج بی رحمی حیوانات یا قاچاق حیات وحش می شود و در بین این انتقادات ، نام مرکز حفاظت از حیات وحش صفادشت در سال های اخیر کم نشده است. به

مرکز حفاظت از حیات وحش صفادشت در دو سال گذشته تفاوت های زیادی را مشاهده کرده است ، از مرگ زرافه ها و ببرها تا دو مورد از سه گورخر آفریقایی وارد شده. در جریان ضرب و شتم و بازگشت به قفس پس از جابجایی سه گورخر آفریقایی و فرار از گمرک ، ویدئویی منتشر شد مبنی بر اینکه مدیر مرکز حفاظت از حیات وحش ساپادشت یکی از گورخرهای آفریقایی است. شما این حیوانات را اذیت می کنید. این پرونده شامل شکایتی است که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست شهرستان ملارد علیه ظلم و ستم حیوانات ، مرگ گورخر و مرگ حیوانات سابق در مرکز حفاظت از حیات وحش مطرح شده است.

با این حال ، به نظر می رسد حاشیه ها و حوادث ناگوار برای حیوانات در این مرکز هنوز به پایان نرسیده است. در آوریل سال جاری ، نمایش بسیاری از حیوانات وحشی این مرکز به عنوان حیوانات خانگی در مجموعه شبکه نمایش خانگی دراکولا واکنش و انتقادات زیادی را از سوی تیم تولید سریال و سازمان حفاظت محیط زیست برانگیخت. منتقدان فیلم را به سیرکی تشبیه می کنند که به خودی خود نمونه ای از ظلم به حیوانات است و مردم را تشویق می کند تا حیات وحش را در خانه نگه دارند ، اما شهاب آلدین منتظمی ، مدیر دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ، می گوید: انتظار می رود: ” پیامی برای جلوگیری از ظلم به حیوانات ، و ما برخی از حیوانات را مدتی در اختیار عوامل این مجموعه قرار داده ایم. “

محمد کرمی – رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان تهران – در ویدئوی تازه منتشر شده از یک کمدین در مرکز با حیوانات موجود در آن شوخی می کند گزارشگر یک به گفته اداره حفاظت محیط زیست ملارد ، “فیلم ویدئویی ماه ها قبل از ثبت حادثه گورخر منتشر شد.”

وی گفت: از این مرکز به دلیل مرگ یک گورخر آفریقایی شکایت شده است و این پرونده توسط قوه قضاییه در حال بررسی است. بر اساس پیگیری های اخیر پرونده ، مقامات مجری قانون نظرات کارشناسی خود را به انجمن دامپزشکی ارجاع داده اند.

کرمی در پاسخ به این س whyال که چرا این پروسه اینقدر زمان بر است ، گفت: این موارد معمولاً زمان بر است زیرا قوه قضائیه می تواند با چندین متخصص و دامپزشک مشورت کند.به

وی گفت: حتی یک تخلف می تواند منجر به تعطیلی مرکز حیات وحش شود ، اما قوه قضائیه باید دستور تعطیلی مرکز حیات وحش را صادر کند. و ما گفتیم حق تعطیلی آن را نداریم. شواهد ، اسناد و مدارک باید در اختیار مقامات انتظامی قرار گیرد تا بر اساس آن دستور صادر شود.

به گفته کرمی ، شیوع ویروس کرونا عملاً مراکز حفاظت از حیات وحش در استان تهران را تعطیل کرده است ، اما حتی اگر این مراکز “پلمب” شوند ، این حیوانات باید در آنجا نگهداری ، تغذیه و درمان شوند. اما اگر قوه قضائیه تصمیم بگیرد مرکز حفاظت از حیات وحش صفادشت را تعطیل کند ، این کار را انجام می دهد. با این حال ، باید دید قوه قضائیه چه تصمیماتی می گیرد و چه دستوراتی را صادر می کند ، به ویژه اینکه آنها از زوایای مختلف به موضوع نگاه می کنند ، به ویژه در اقتصادی که برخی افراد در این مراکز امرار معاش می کنند.

اظهارات اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل تهران در زمانی مطرح شد که فرهاد دبیری ، معاون وقت سازمان حفاظت محیط زیست ، در سال 1994 جهت “نظارت و سازماندهی باغ وحش ها ، پرندگان و حیوانات” راهنمایی مجدد دریافت کرد. یکی دیگر از مراکز حفاظت از گونه ها. “آژانس حفاظت محیط زیست محلی در مورد این دستورالعمل ها گفت: گزارش به دبیرخانه کمیته فنی ، اطلاع بخش مربوطه از تخلف ، و کمیته فنی در اولین جلسه پس از آن پس از دریافت گزارش تخلف. تعلیق تا لغو یا لغو مجوز یا سازمانی که موضوع را بررسی می کند و حفاظت از محیط زیست را صادر می کند ، در برخی موارد ، رفع نقص ، اعلامیه مصادره گونه ها یا گونه ها.

به گزارش گزارشگر یک ، بسیاری از “پرونده های قضایی” ممکن است زمان بر باشد ، اما سازمان هایی که مسئول حیواناتی هستند که نمی توانند از خود دفاع کنند ، احتمالاً باید پیگیری قضایی و صدور احکام و سایر اقدامات را تسریع کنند. قوانین و مقررات را اجرا کنید. دستورالعمل های زیادی در مورد محل نگهداری حیوانات در این مراکز وجود دارد ، اما چند دستورالعمل در مورد نحوه برخورد با حیوانات پرورش یافته در اسارت ایرانی وجود ندارد ، که می تواند معیاری برای سنجش عملکرد و سوء رفتار این مراکز باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا