اقتصادی

بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد

رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی امروز از بررسی وضعیت بودجه صندوق بازنشستگی فولاد در جلسه این کمیته خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه با گزارشگر یک ، به جلسه کمیته اقتصادی ظهر امروز (دوشنبه) با حضور رئیس مرکز بازنشستگی صنعت فولاد و چندین نماینده از سایر کمیته ها برای بررسی آخرین بودجه صندوق بازنشستگی فولاد و پیگیری نگرانی ها و مسائل احتمالی اشاره کرد. من کردم. وی گفت ، این صندوق سال آینده برگزار شد ، “طبق گزارش حسابرسی ، دولت حدود 600 میلیارد دلار به صندوق بازنشستگی فولاد بدهکار است و براساس این گزارش ، دولت موظف است به نوعی این بدهی را پرداخت کند.” این در حالی است که کل دارایی صندوق حدود 30 هزار میلیارد تومان است که شامل 160 میلیارد تومان دارایی بورس و 14000 میلیارد تومان دارایی غیر بورسی است.

وی افزود: علی رغم جمع آوری دارایی های ذکر شده و ثبت نشده و تقاضای دولت از این صندوق ، طبق گزارش رئیس انجمن بازنشستگان فولاد ، کل بدهی بودجه سال آینده حدود 72 میلیارد تومان برای جمعیت 87 هزار بازنشسته صنعت فولاد است. رقم تعیین شده در لایحه بودجه 1400 تاکنون حدود 55 میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: “بنابراین ، این تفاوت باید در قالب تساوی در ردیف بودجه یا به روشی متفاوت در منابع داخلی صندوق بازنشستگی در نظر گرفته شود.”

وی در مورد نتیجه گیری جلسه امروز در مورد بودجه سال آینده و بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد گفت: مشکلات زیادی در مورد بیماری فانی وجود دارد و مجلس نمایندگان به پیش بینی و تعیین تفاوت ناشی از کسری اعتبار بودجه 1400 در درآمد منبع بودجه و خود صندوق کمک می کند.

پورا براهیمی افزود: “این تصمیم گرفته شد که از طریق اعضای کمیسیون اقتصادی که در کمیته تلفیق بودجه حضور داشتند پیگیری های لازم انجام شود تا اصلاحات لازم در هنگام بررسی بودجه انجام شود و عملیات با سرعت بیشتری انجام شود.” علاوه بر این ، صندوق بازنشستگی فولاد تصمیم گرفته است گزارشی را در مورد بودجه 1400 به کمیسیون اقتصادی ارائه دهد و ارقام پیش بینی شده مربوط به این موضوع را ارائه دهد ، پس از تأیید این گزارش توسط هیئت ، مبنای محاسبه اجماع برای دو عنوان منابع نهایی محاسبه می شود. .

سرانجام ، وی در این جلسه گفت ، پیشنهادی ارائه شد مبنی بر اینكه اگر وضعیت 30000 دارایی مندرج و ثبت نشده نتواند منابع قابل توجهی را برای بازنشستگان صندوق فولاد ایجاد كند ، كنگره موضوع را به طور جداگانه از طریق تحقیق در مورد صندوق بازنشستگی فولاد پیگیری می كند. به آرامی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا