اقتصادی

برای تکمیل چرخه فولاد در استان سرمایه‎گذاران پای کار داریم

گزارشگر یک / یزد فرماندار یزد با تأکید بر اتمام چرخه فولاد استانی در صنعت پایین دستی ، از مطالبات سرمایه گذاران سخت کوش برای ساخت پنج واحد تولید آهن اسفنجی و سه واحد تولید ورق در استان خبر داد و گفت که این امر نیاز به حمایت دولت دارد. از سکوت

“محمد علی طالبی” توسط کارگروه “محمد علی طالبی” برای ترویج و از بین بردن موانع تولید در استان یزد در عصر شنبه ، 2 مارس دعوت شد. نماز جمعه با ناصری نمایندگان رهبران ، پارلمان ها ، مقامات و فعالان اقتصادی و صنعتی یزد در سالن کوثر در استان یزد حضور داشتند. در استان یزد بهترین تعامل را بین نهادهای مختلف برای حل مشکلات صنعت داریم. من مشکلات محلی را دیده ام ، اما امیدوارم که تصویب وزیر بتواند مشکلات مربوط به بخش دولتی را حل کند.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت در صنعت محلی رو به رشد است و نشان دهنده مشکلاتی مانند انتقال سرمایه ها و سایر ارقام در این بخش است. با این وجود مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم به زودی آنها را برطرف کنیم.

وی گفت که ما در زمینه مسئولیت اجتماعی صنعتی و معدنی تجربه خوبی داریم و امروز با امضای تفاهم نامه امیدوار است که شاهد توسعه این رشته و تعهدات کلیه صنایع و معادن استان باشیم.

استاندار خواستار کمک از بخش پتروشیمی استان ، بخش خاموش برای حل مشکل مجتمع بزرگ فولاد میبد و کمک برای نصب یک صفحه فولادی در استان شد.

وی از نیاز دولت برای تکمیل زیرساخت های برخی شهرهای صنعتی در ایالت برای تشویق سرمایه گذاران خبر داد و 40 میلیارد تومان از 8 درصد فروش زمین های شهرستان به 99 و 40 میلیارد تومان ابراز امیدواری کرد. همان هدف در 1400 سال دیگر از این مکان به استان باز خواهد گشت.

وی گفت: مبلغ تخصیص یافته از 15 درصد اعتبار بسیار ناچیز است و حتی برای ساخت چند کیلومتر از جاده مورد نظر برای اعتبار در سال جاری کافی نیست. “ما این اعتبار و مناطق دیگر را افزایش می دهیم.”

طالبی به کمبود خوراک صنایع محلی و معادن در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و خواستار حل این مشکل با تصمیم ستاد شد.

وی گفت که برای تکمیل چرخه صنایع دستی قلعه ، که نیاز به پشتیبانی اداره خاموش دارد ، از پنج سرمایه گذار سخت کوش ، پنج واحد آهن اسفنجی جدید و سه واحد تولید ورق در قلعه ساخته شده است. .

در پایان سخنان ، فرماندار یزد با اشاره به اینکه یزد به عنوان منطقه برتر در شاخص امنیت سرمایه گذاری ملی طی دو سال گذشته شناخته شده است ، اظهار داشت: “یکی از رویکردهای توسعه محلی تمرکز است. اقتصاد دانش بنیان و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.” اما ما در ایجاد یک صنعت واحد و ایجاد شغل سکوت می کنیم که برای دانشجویان بیکار محلی کمتر خواستار و تمیز باشد. من به حمایت از ثروت نیاز دارم.

“محمدرضا علمدار یزدی” رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد نیز گزارشی از عملکرد این کارگروه منتشر کرد و گفت: تا به امروز ، 356 جلسه مهم گروه کاری در این ایالت برگزار شده است. با 185 کمیته حرفه ای ، 3416 جلسه عمومی و بیش از 6300 مصوبه برای مدرک لیسانس ، تاکنون 50 هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی بیشترین موارد تأیید را با فرکانس 4745 مورد مربوط به مسائل بانکی ذکر کرد و به دنبال آن مسائل مربوط به تأمین اجتماعی و سایر موارد را ذکر کرد.

رئیس سازمان ساکت محلی یادآور شد: این کارگروه با هدف ارتقا and و از بین بردن موانع تولید در استان یزد از نظر موارد تأیید رتبه نخست را در کشور داشت.

وی در مورد همکاری MP در رفع موانع تولید گفت: نماینده مردم یزد در تعامل و همکاری های بسیار خوبی برای رفع موانع تولید وجود دارد و خوشبختانه دادگستری ، دادگاه های حسابداری ، سازمان های بخش خصوصی ، سیستم های بانکی و مدیران ارگان های محلی در منطقه بسیار خوب هستند.

اپراتور یزدی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند و حل مشکلات صنعتی کارگروه ، ارتقا and و رفع موانع تولید ، شاهد رونق صنعت داخلی خواهیم بود.

در این جلسه ، رئیس اتاق بازرگانی استان در مورد مسائل صادرات و کارت ویزیت ، رئیس همایش صنعت ، معدن و تجارت استان در زمینه مواد اولیه پتروشیمی و بازسازی و نوسازی و نائب رئیس انجمن ملی کاشی و سرامیک در مورد موارد تأمین تعدادی از فعالان صنعت ، رئیس انجمن نساجی یزد ، دادستان ها و بازرسان استانی یزد و نمایندگان ملی شورای اسلامی نیز صحبت کردند.

دکمه بازگشت به بالا