عمومی

بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک ،

علیرضا منادی سفیدان – رئیس کمیته آموزش مجلس در برنامه 30/18/30 گزارشگر یک گفت: سیستم رتبه بندی معلمان یکی از مهمترین اولویتهای کنگره است و به طور خاص موضوع ارتقاء شأن و جایگاه معلمان را پیاده می کند.
او گفت که این طرح 10 سال پیش تصویب شد و یک کار روی زمین باقی مانده است. وی افزود: “قانون رتبه بندی معلمان برای بهبود کیفیت فرایند آموزشی ، ارتقاء شأن و موقعیت اجتماعی معلمان و ایجاد سیستم پرداخت بر اساس حرفه ای و توانایی وضع شد.”

منادی سفیدان گفت: “عملکرد رقابتی معلمان ، تقویت شایستگی عمومی ، حرفه ای ، حرفه ای و آموزشی و کیفیت عملکرد معلمان از دیگر اهداف این طرح است.”
علیرضا منادی سفیدان گفت: این رتبه بندی باعث ایجاد رقابت سالم و رضایت شغلی برای کارکنان آموزشی ما می شود.
رئیس کمیته آموزش مجلس شورای ملی گفت: “مجلس شورای ملی فوراً این لایحه را بررسی کرد و موانعی وجود داشت.”
منادی سفیدان گفت: حقوق یک معلم پایه که در بین پنج رتبه طرح رتبه بندی شماره یک است ، باید حداقل 80 درصد حقوق نسبی در بخش علوم باشد. این رتبه بندی بر اساس معلمان ، استادیار ، دانشیار و اساتید دانشکده تنظیم شده است و استاندارد حقوق و مزایا بیش از 80 درصد اساتید دانشگاه در یک کلاس است.
او اضافه کرد: با اجرای طرح رتبه بندی ، موقعیت معلمان در پنج رتبه بندی مشخص می شود. بالاترین رتبه یک معلم است و حقوق وی با اجرای طرح به 70 درصد رقم فعلی افزایش می یابد.
منادی سفیدان گفت: در این طرح حقوق معلمان با توجه به توانایی ها و توانایی های آنها افزایش می یابد.

در جلسه علنی امروز (سه شنبه) شورای اسلامی ، در بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان ، قانونگذاران با 182 رأی موافق ، 24 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع با اصل بند 1 این لایحه موافقت کردند. از مجموع 246 نماینده

دکمه بازگشت به بالا