سلامت و دانش

برنامه‌ریزی برای احداث کلان بیمارستان‌ها در کشور

گزارشگر یک/خوزستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌ریزی برای احداث کلان بیمارستان‌ها در کشور خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه کلنگ زنی ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز که امروز (۸ اردیبهشت ماه) انجام شد، اظهار کرد: این بیمارستان به عنوان یکی از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی کشور با زیربنای ۷۰ هزار مترمربع در ۱۱ طبقه در اهواز احداث خواهد شد و به دلیل ارتباط و نزدیکی با مراکز آموزشی به عنوان یک بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی خواهد بود.

به گزارش گزارشگر یک، وی با بیان اینکه این پروژه با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اجرا می‌شود، افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود در مدت چهار سال به اتمام برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بیمارستان سابق گلستان قدمت زیادی دارد و نسبتا فرسوده است اما با توجه به نیاز مردم در حال ارائه خدمات به مردم است و امیدواریم با این بیمارستان جدید خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

عین اللهی یکی از اهداف وزارت بهداشت را احداث کلان بیمارستان‌ها دانست و گفت: امروزه علم بشر در جهتی حرکت کرده است که به جای احداث بیمارستان‌های متعدد با ظرفیت کم، بیمارستان‌های کلان (مگا هاسپیتال) راه‌اندازی شود تا نیازی نباشد بیمار برای انجام کارهای مختلف به بیمارستان‌های متعدد مراجعه کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اجرای این کار از نظر هزینه و خدمات به صرفه‌تر است و موجب تعامل بیشتر علوم با یکدیگر می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث کلان بیمارستان‌ها در کشور خبر داد و عنوان کرد: بزرگترین کلان بیمارستان کشور با نام حضرت مهدی (عج) در تهران با حضور رییس جمهور افتتاح شد و یک بیمارستان دیگر نیز تا یک ماه آینده در تجریش به بهره‌برداری می‌رسد.

عین اللهی گفت: با توجه به علم امروز بیمارستان‌های جدید را تمام هوشمند در نظر می‌گیریم و مجهز به آخرین تجهیزات مدرن دنیا خواهند بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا