عمومی

بزرگداشت ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک،

در این آئین پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت، یاد و نام این عالم ربانی و فقیه پارسا و پرهیزکار گرامی داشته است.

حضرات آیات حسین نوری همدانی، عبدالله جوادآملی از مراجع تقلید و آیت محمدعلی گرامی از اساتید حوزه علمیه، سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، سید احمد خاتمی مسئول دبیرخانه خبرگان رهبری، مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، محمد جواد فاضل لنکرانی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم، عباس کعبی از اعضای خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب هم در مراسم حضور داشتند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه طی سخنانی با اشاره به برخی از تعابیر مطرح شده در خصوص آیت الله اظهار داشت: ساده زیستی، صراحت لهجه، دفاع از نظام، دفاع از اهل بیت، آزاد اندیشی، شجاعت و حافظه قوی از جمله تعبیرهای به بیان. کار رفته در وصف این مرجع عالیقدر می‌باشد.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی دفاع سرسختانه از حریم اهل بیت را از ویژه‌های بارز آیت‌الله صافی خواند و یادآور شد: این مرجع فقید به شدت در ارتباط با تراث شیعه، روایت‌ها و سخنان اهل بیت حساس بود که اگر از افراد مختلف و با انگیزه‌های متفاوت خدشه‌های وارد شده باشند. شود، دفاع کند و در این زمینه نیز با کسی تعارف نداشت و با صراحت لهجه برخورد می‌کرد.

او در ادامه صراحت لهجه و اهل محل نبودن آیت الله صافی در جایی که باید به صحنه می آمد را مورد توجه قرار داد و افزود: به شدت طرفدار تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها بود و می گفت، ولو اینکه افراد زیادی داشته باشند، دانشجویان باید تفکیک شوند، و این مطالب را نیز از دولت وقت درخواست کرد، ولی به دلیل برخی کج سلیقگیها کنار گذاشته شد، اما ما امروز از دولت جدید میخواهیم که این موضوع را دنبال کند.

رفیعی تصریح کرد: آیت الله صافی با همه ادبیات و احترامی که داشت، با جریان هایی که مبلغ عرفان های نوظهور بودند، مخالف بودند، ولی از اصل عرفان که حضرت امام (ره) بودند، پیروی میکرد، و مرید، همراه و یار بنیان کبیر انقلاب بود. .

وی هماهنگی با انقلاب را از دیگر ویژگی های آیت الله صافی ذکر کرد و گفت: در تمام انتخابات شرکت کرد، به آنها تذکر میدادند، و رهبر انقلاب نیز میدادند، آنها گاهی در مسائل من را بررسی میکنند و میدادند.

آیت الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی بل متمادی به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون آثار گوناگون آثار گوناگون آثار گوناگون آثار گوناگون گوناگون آثار گونامی و حدی ک لامی و حدیث پرداخته است.

دکمه بازگشت به بالا