اجتماع

“بزوار”: مخلوط خطرناکی برای روده ها

علاوه بر “بزوار” و شرح مختصری از علائم و عوارض جانبی آن ، محققان در این مطالعه به 19 مورد انسداد روده پرداختند و راهکارهای پیشگیری از آنها را پیشنهاد کردند.

به گزارش گزارشگر یک“Drimination” ماده ای سمی است که به دلایل مختلف در دستگاه گوارش باقی می ماند و باعث ایجاد علائم و عوارض مختلف می شود. یكی از عوارض نادر آبله مرغان انسداد روده است كه توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد بررسی قرار گرفته است.

“بزاق مخلوطی از مواد غیر قابل هضم است که در دستگاه گوارش باقی می ماند و اغلب در معده به دام می افتد ، اما می تواند در هر مکانی در دستگاه گوارش ، از مری تا روده یافت شود.” “این مواد می توانند باقی مانده های مو (سبزیجات) ، سبزیجات (سبزیجات) ، داروها (فارماکوپه) ، خرمالو (disophyro) و پروتئین های شیر (باکتریهای اسید لاکتیک) باشند.”

براساس این مقاله ، شیوع آبله از نظر مطالعه به مطالعه متفاوت است ، اما برای بیمارانی که تحت معاینه آندوسکوپی دستگاه گوارش قرار دارند ، کمتر از 0.4٪ و برای بیمارانی که انسداد روده کوچک دارند ، 0.4٪ است. “گزارش شده است.”

محققان در مورد نقش رژیم در تفاوت در بروز شیوع آبله گفت: “این تفاوتها در مطالعات دیگر تا حدی به مناطق جغرافیایی و فرهنگ غذایی بستگی دارد. “فیتوپارا بیشتر در مناطقی که مصرف سبزیجات زیادی دارند ، از جمله کره ، ژاپن و اسپانیا رایج است.”

نویسندگان این مقاله گفتند: “كودكان ممكن است علامت یا علائمی نداشته باشند. “این علائم شامل درد ، پر بودن معده ، کم خونی ، حالت تهوع و استفراغ است.”

این مطالعه به صورت یک سری موارد انجام شده است. معیارهای شرکت در مطالعه ، کلیه بیمارانی بودند که از سال 2016 تا 2016 به مدت دو سال تحت آزمایش انسداد روده در بیمارستان امام حسین (ع) تهران بودند.

اطلاعات دموگرافیک و آزمایشگاهی و نتایج نتایج جراحی و جراحی از پرونده های بیمار استخراج و با نرم افزار SPSS16 تجزیه و تحلیل شد.

طبق این مطالعه ، 19 بیمار به دلیل انسداد روده مورد آزمایش قرار گرفتند. از این تعداد ، 12 نفر زن و 7 نفر مرد بودند. متوسط ​​سن بیمار 2.63.84 است. 15 بیمار در زمستان و پاییز و 4 نفر در بهار و تابستان معرفی شدند. بیماریهای همزمان شامل دیابت (42٪) ، سابقه جراحی معده (15٪) و پرکاری تیروئید (5٪) است. شایع ترین علائم بالینی شامل درد شکم (87٪) ، تهوع و استفراغ (80٪) ، دفع گاز و مدفوع (60٪) است.

براساس این مقاله ، از هر 19 بیمار 13 مورد تحت عمل جراحی روده برای دفع خارجی و 6 بیمار شیردهی رکتوم قرار داشتند. همه بیماران بعد از عمل در بیمارستان بستری شدند و رژیم پس از بازگشت جنبش از سر گرفته شد. این بیماران پس از ادامه رژیم و عملکرد روده از بخش جراحی مرخص شدند.

با توجه به این مقاله ، “در پژوهش حاضر ، نوع بوزو به ترتیب daisopirubar ، باغ گیاه شناسی و عوامل ناشناخته بود. با این وجود ، برداشتن بزاق به تنهایی مشکل اساسی را حل نمی کند و بیماران ، به ویژه بیماران با فاکتورهای خطر پذیر نیستند. مصرف باید آموزش داده شود تا مایعات بیشتری را در کنار رژیم غذایی خود مصرف کنید و از مصرف بیش از حد خرمالو در پاییز و زمستان خودداری کنید. “

در پایان مطالعه ، مجید صمصامی ، استادیار دانشکده پزشکی شهید بهشتی ، جواد ذبارجادی باقر پور و سهیل باقریان لمراسکی ، دانشکده پزشکی شهید بهشتی ، رئیس محمدرضا نیکشاش ، با توجه به تاریخچه بیماران دارای علائم انسداد روده یافته های بالینی و آزمایشگاهی که نشانگر ناتوانی است ، ممکن است بیماران را در تشخیص زودهنگام و اقدامات درمانی مناسب برای تأخیر در شروع درمان یاری دهد. ” k مانع D. “

این مقاله در مجله شماره یک طب اورژانس ایران منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا