بنر متحرک یا موشن گرافیک یا گیف چیست؟

 

موشن گرافیک یا بنر متحرک، یک نوع محتوای دیجیتال جذاب و پویاست. تصور کنید یک پست اینستاگرام یا استوری کوتاهی که در آن عناصر متحرک، جلوه‌های ویژه و افکت‌های گرافیکی به کار رفته‌اند تا پیام یا محتوای مورد نظر را به شکل بصری جذاب‌تری منتقل کنند.

آنچه با عنوان “بنر گیف موشن گرافیک” شناخته می‌شود، در واقع همان بنر متحرک تبلیغاتی است. این نوع بنر، با استفاده از محتوای بصری پویا و جذاب، توجه مخاطبان را به سمت پیام تبلیغاتی جلب می‌کند. طراحان گرافیکی با بهره‌گیری از تصاویر، عکس‌ها، متن‌ها، آیکون‌ها و لوگوی برند، طراحی بنرهای متحرک و گیف‌ مانند را خلق می‌کنند. این بنرهای پویا و جذاب، به واسطه حرکات هماهنگ، جلوه‌های ویژه و ترکیبات رنگی خاص، توجه مخاطبان جوان را به خود جلب می‌کنند.

دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

در واقع، فرمت خروجی این بنرهای تبلیغاتی متحرک، از نوع گیف (GIF) است که منجر به این نامگذاری شده است. اما این نوع بنرها، فراتر از یک فرمت خاص، ابزاری قدرتمند برای جذب و درگیرسازی مخاطبان جوان در فضای دیجیتال محسوب می‌شوند. این نوع محتوا به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، توجه مخاطبان جوان را به خود جلب می‌کند. از حرکات آهنگین و گیرا گرفته تا ترکیب‌های رنگی خاص و استفاده از افکت‌های ویژه، همه و همه در ایجاد یک تجربه بصری لذت‌بخش برای این مخاطبان نقش دارند.

علاوه بر جذابیت بصری، موشن گرافیک‌ها می‌توانند اطلاعات را به شکلی قابل‌فهم و جذاب منتقل کنند. از توضیح یک فرایند پیچیده گرفته تا معرفی یک خدمت جدید، این نوع محتوا می‌تواند پیام‌ها را در قالبی خلاقانه و به‌خاطرماندنی ارائه دهد.

چرا باید از بنر GIF موشن گرافیک استفاده کنیم؟

موشن گرافیک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، قدرت بی‌نظیری دارد؛ که اصلی‌ترین کاربرد آن در زمینه تبلیغات و معرفی انواع محصولات و خدمات است. یک بنر موشن گرافیکی تبلیغاتی از تصاویر، متن و در بعضی مواقع از صدا تشکیل شده است.

تصاویر و ویدئو بر مخاطب تأثیرگذارتر از متن هستند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که تأثیر تصاویر و ویدئو بر روی مخاطب، تقریباً 60,000 بار سریع‌تر از متن است؛ زیرا مخاطب به راحتی می‌تواند محتوای تصویری را آنالیز و تحلیل کند. در واقع، 90 درصد اطلاعات به صورت بصری جذب می‌شوند و این در حالی است که تنها 10 درصد آن به صورت شنیداری درک می‌شوند.

یک جمله بسیار معروفی است که می‌گوید؛ ارزش یک دقیقه ویدئو برابر با 1.8 میلیون کلمه است و این مسئله اهمیت بنرهای متحرک و GIF را نشان می‌دهد. هر چند هزینه طراحی بنر متحرک کمی بالاتر از بنرهای ثابت است، اما تأثیرگذاری آنها بیشتر است. این تأثیرگذاری را می‌توان در نرخ کلیک‌های بالاتر مشاهده کرد.

کاربرد بنر گیف چیست؟

به طور کلی هرجایی در وب‌سایت‌ها و انواع سوشال مدیا می‌توان از تبلیغات بنری گیف استفاده کرد؛ این روزها بنر متحرک یا بنر گیف را به شکل‌های مختلف در همه جا می‌توانید ببینید.

سال‌های گذشته گیف اغلب در سایت‌هایی مثل Tumblr, Buzzfeed و Reddit مورد استفاده بود. ولی در چند سال اخیر مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و تویتتر به سمت استفاده از گیف روی آوردند. در جولای سال ۲۰۱۵ فیس‌بوک موتور جستجوی گیف را در قسمت پیام معرفی کرد. تویتتر نیز در فوریه سال ۲۰۱۶ موتور جستجوی گیف را به مخاطبان معرفی کرد و تا سال بعد بیش از ۱۰۰ میلیون گیف فقط در تویتتر به اشتراک گذاشته شد. اینستاگرام نیز یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از گیف در استوری و پست استفاده کنند. همچنین پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتس اپ نیز امکان جستجو و به اشتراک‌گذاری انواع gif را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهند.

گیف ابزار ارتباطی موثر و تاثیرگذاری برای انتقال احساسات است. استفاده از گیف یکی از راه‌های ساده و تعاملی است که برای مشتاق نگه‌داشتن کاربران در استوری، پست و حتی پیام در دایرکت مسیج استفاده می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که گوگل ترند منتشر کرده است، بیشتر مردم به دنبال تصاویر متحرک کوچک هستند تا احساسات خود را بیان کنند؛ به همین علت گیف برای مردم عادی و برندهای مطرح به طور یکسان استفاده می‌شود.

دوره جامع آموزش  ادمینی همراه با استخدام

با طراحی گیف مناسب شما می‌توانید از این ابزار تبلیغاتی در هر بستری و برای آگهی با هر موضوعی استفاده کنید. مهم‌ترین مساله در به کار بردن گیف این است که بنر شما به صورت خلاقانه و با شناخت درست از مخاطب و فضای نمایش‌دهنده تبلیغ شما و همچنین با یک دعوت به اقدام مناسب، طراحی شده باشد.

به طور خلاصه برای کاربرد بنر گیف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاربرد بنر متحرک با توجه به موضوع:

  • معرفی برند و کسب و کار
  • معرفی محصول / محصولات
  • معرفی خدمات
  • قسمت تماس با ما در وب سایت
  • فرم اشتراک خبرنامه یا ثبت ایمیل
  • فرم ثبت شماره تلفن برای دریافت مشاوره و یا خدمات

کاربرد گیف در انواع تبلیغات:

  • تبلیغات کلیکی بر اساس نمایش یا بر اساس کلیک یا اقدام
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام
  • ایمیل مارکتینگ

بنابراین اگر به دنسال مجموعه ای گرافیکی برای ارائه خدمات طراحی بنر گیف متحرک هستید پیشنهاد ما باتیس گرفی می باشد که با مجرب ترین و فعال ترین تیم گرافیکی خود بهترین خدمات را به ارزان ترین قیمت ممکن ارائه می دهند.

‫5 دیدگاه ها

  1. واقعاً مطلب مفیدی بود! الان می‌دونم که بنرهای متحرک چطور می‌تونن داستان رو بهتر روایت کنن و توجه مخاطب رو جلب کنن. خیلی ممنون!

  2. دمتون گرم! می‌دونستم موشن گرافیک جذابه، ولی حالا می‌فهمم چقدر می‌تونه روی تبلیغات تأثیر بذاره. حتماً می‌رم سراغش!

  3. خیلی جالب بود! من همیشه به بنرهای متحرک جذب می‌شدم، ولی نمی‌دونستم چطور کار می‌کنن. الان کلی ایده دارم برای پروژه‌ام

  4. مرسی از توضیحات خوبتون! تا حالا گیف‌ها رو می‌دیدم ولی نمی‌دونستم چطور ساخته می‌شن. این مطلب خیلی کمک کرد تا بهتر درک کنم.

  5. عالی بود! من همیشه فکر می‌کردم بنر متحرک فقط یه حرکت ساده‌اس، ولی حالا می‌فهمم چقدر می‌تونه جذاب و تأثیرگذار باشه. ممنون که توضیح دادید

دکمه بازگشت به بالا