بهترین زمان مصرف پروتئین برای حجم

مکمل‌های پروتئینی یکی از محبوب‌ترین انواع مکمل‌ها هستند که توسط اکثر ورزشکاران برای ساخت عضلات قوی و در برخی موارد برای کاهش یا افزایش وزن استفاده می‌شود. اما مهم ترین چیزی که باید در نظر گرفت زمان مصرف پروتئین است. پروتئین علاوه بر استفاده برای این اهداف، می تواند سلامت کلی بدن و تقویت سیستم ایمنی را تقویت کند. استفاده از پروتئین برای عضله سازی منجر به رشد و ترمیم عضلات می شود و بهتر است در زمان مناسب از آن استفاده شود تا بدن در حین یا بعد از تمرین دچار کمبود این مواد نشود. بنابراین بهتر است ابتدا از بهترین زمان مصرف مکمل های پروتئینی آگاهی کامل داشته باشید.

بهترین زمان برای مصرف مکمل پروتئین

در چه زمان و زمانی باید پروتئین مصرف کرد، باید گفت که این مکمل های غذایی را می توان در هر زمانی مصرف کرد. اما آنچه مهم است این است که بهترین زمان مصرف مکمل های پروتئینی برای عضله سازی چه زمانی است. مصرف پروتئین بعد از بیدار شدن از خواب باعث می شود اسیدهای آمینه سریعتر به ماهیچه ها برسد که باعث بهبود وضعیت آنها و جلوگیری از آتروفی عضلانی می شود. از آنجایی که میزان پروتئین ذخیره شده در بدن در هنگام استراحت و خواب کاهش می یابد، این کمبودها را می توان با مصرف پروتئین پس از بیدار شدن در شب جبران کرد. همچنین سرعت جذب پروتئین را افزایش می دهد. از سوی دیگر، بسیاری از افراد مصرف پروتئین را تا زمان خواب به تعویق می اندازند. این باعث می شود مکمل پروتئین در هنگام خواب هضم و جذب شود.

برای ورزشکاران این سوال پیش می آید که آیا مصرف پروتئین قبل، حین یا بعد از تمرین بهتر است؟ قبل از شروع تمرین و حداقل نیم ساعت قبل، استفاده از مکمل های پروتئینی می تواند اسیدهای آمینه را در بدن افزایش دهد. همچنین، این نشان دهنده پروتئینی است که در طول روز از بین می رود و خورده می شود. اما اگر بعد از تمرین مکمل پروتئین مصرف کنید، می تواند به عضله سازی و ریکاوری کمک کند. زیرا در حین تمرین، عضلات و بافت های بدن شکسته می شود و در صورت عدم دریافت پروتئین کافی، ممکن است بسیاری از چیزها در بدن آسیب ببینند. بنابراین بهتر است بعد از تمرین 20 تا 30 گرم پروتئین و مکمل مصرف کنید تا به عضله سازی کمک کند تا روند ریکاوری موفقیت آمیز باشد.

آیا افزایش پروتئین باعث کاهش وزن می شود؟

هدف دیگر مصرف مکمل های پروتئینی کاهش وزن اضافی است. برای این افراد بهترین زمان مصرف پروتئین نیز مهم است و باید آن زمان برای چربی سوزی رعایت شود. مصرف پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و در نتیجه بدن کالری کمتری در طول روز مصرف می کند. این فرآیند منجر به مصرف چربی انباشته شده و در نهایت کاهش وزن می شود. البته برخی از ورزشکارانی که نیاز به کاهش وزن دارند باید مراقب زمان مصرف پروتئین باشند. همچنین برخی افراد تمایل به کاهش وزن بدون ورزش دارند، بنابراین باید بهترین زمان مصرف مکمل های پروتئینی را در نظر بگیرند تا به نتیجه مطلوب برسند.

نکته مهم دیگر البته میزان مناسب مصرف مکمل پروتئینی است. بهتر است قبل از استفاده در این مورد تحقیق کنید یا از مربی خود بخواهید این مقدار را تعیین کند. زیرا مصرف زیاد پروتئین نیز صحیح نیست و عوارض دارد. بنابراین برای کاهش وزن با مصرف مکمل های پروتئینی، هم بهترین زمان مصرف پروتئین و هم اندازه و مقیاس آن مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

از پودر گین فست یونیورسال نوتریشن می توانید به عنوان یکی از بهترین مکمل های ورزشی استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف پروتئین برای کاهش وزن

در این قسمت می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه زمانی از روز برای کاهش وزن پروتئین مصرف کنیم؟ اگر از پروتئین برای کاهش وزن استفاده می کنید، بهتر است آن را صبح و بعد از بیدار شدن از خواب میل کنید. از آنجایی که باعث کاهش و سرکوب گرسنگی در طول روز می شود، فرد پرخوری نمی کند یا غذای زیادی مصرف نمی کند. به این ترتیب کالری مصرفی کمتر از میزان کار و کالری سوزانده شده خواهد بود و به تدریج وزن کم خواهید کرد. احساس سیری باعث می شود غذای کمتری بخورید و در نتیجه کالری ورودی به بدن را کاهش دهید. همچنین، زمان توصیه شده دیگر برای مصرف پروتئین برای اهداف کاهش وزن، قبل از ورزش است. زیرا پروتئین بدن را تامین می کند و از تحلیل رفتن و سوزش عضلات جلوگیری می کند.

پس با در نظر گرفتن این دو گزینه برای کاهش وزن، بهتر است در این زمان از مقدار مورد نیاز خود استفاده کنید. البته باید تاکید کنیم که باید به میزان پروتئینی که می خورید توجه کنید و بیش از نیازتان استفاده نکنید. زیرا می تواند باعث افزایش وزن شود و شما را از اهدافتان دور کند. بهتر است قبل از مصرف با یک متخصص تغذیه یا مربی خود مشورت کنید و میزان پروتئین مورد نیاز بدن خود را از این مکمل ها دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا