عمومی

بهره‌مندی ۲۵ هزار واحد از تسهیلات بافت فرسوده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمد آیینی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: تلاش ما ایجاد فضای رقابتی بین استان ها است تا این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود که بدون این محدودیت منابع می تواند منجر به توسعه بافت های فرسوده شود. .

وی افزود: با پیگیری وزیر کشور تصمیم گرفتیم 25 هزار واحد در بافت های قدیمی این تسهیلات را با نرخ سود مناسب پرداخت کنیم و در نظر داریم تا پایان امسال از طریق سامانه تعیین شده پرداخت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:

عینی افزود: در اردبیل 140 میلیون تومان در این زمینه به متقاضیان پرداخت می شود که 80 میلیون تومان آن 9 درصد و مابقی 18 درصد سود دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: سازندگان حرفه ای تا سقف 200 میلیون تومان و سازندگان با بهره مندی از بین 220 تا 250 میلیون تومان با فناوری های نوین می توانند از این امکانات برای رسیدن به ساخت و ساز مناسب و مطلوب استفاده کنند.

عینی افزود: ما در اولین سفر استانی خود به اردبیل آمدیم تا در احیای بافت قدیمی و تاریخی و بهسازی سکونتگاه غیررسمی کار ارزشمندی انجام دهیم.

وی گفت: طی یک سال آینده شهرداری اردبیل با ارائه تخفیف ویژه و پرداخت تسهیلات بانکی اجرایی و عملیاتی تصمیم به اجرای 4000 واحد مسکونی در محدوده هدف اردبیل گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی: اردبیل را پایلوت این طرح کرد و به مستاجران و ساکنان 13 منطقه و محله کمک کرد. گانه اردبیل باید از این فرصت با نهضت ملی مسکن و امکانات آن استفاده کند تا در همین محله واحدهایی ساخته شود.

آئینی در بخشی دیگر از این سخنان گفت: این کشور است

وی افزود: «این امر به تأمین مسکن مناسب برای ساکنان محلی و بهبود کیفیت زندگی آنها کمک خواهد کرد».

آئینی با اشاره به بافت تاریخی اخیر و برخی محدودیت های اعمال شده از سوی اداره میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: باید با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری می کردیم تا استانداردها و مشوق های ساخت و ساز در بافت تاریخی را در نظر بگیریم. “

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: کشور دارای 24 هکتار بافت تاریخی است و اذعان داریم که روند بهسازی این منطقه کند است. برای احیای بافت تاریخی برخی قوانین و مقررات سختگیرانه.» به جای حمایت از سازندگان، مشوق هایی را ارائه دهید.

او گفت: «ما امیدواریم که چنین شود. فروش همچنین مشوق هایی را برای متقاضیان و سرمایه گذاران این حوزه برای انجام وظایف عملیاتی و اجرایی فراهم می کند.

دکمه بازگشت به بالا