عمومی

به یاد هنرمند خاطره ساز، استاد احمد علی راغب

کیفیت بسیار بالای کار موسیقی راغب ، همراه با موضوعات طولانی شاعران بزرگ انقلاب و مناطق حساس دولت و حضور هنری در گاهشماری وی ، راغب متأخر را به شخصیتی معنادار و تأثیرگذار تبدیل کرد.

موسیقی یکی از مهمترین هنرهای انتقال مفاهیم و حقایق از طریق ایجاد احساسات و عواطف است و تأثیر آن بر شناخت انسان مخفی نیست. موسیقی بر طرح واره احساسی و شناختی انسان تأثیر می گذارد و علاوه بر اینکه لحظات هیجان انگیزی را به روح انسان می بخشد ، نگرش انسان را نیز اساساً تغییر می دهد. بیشتر این روند تغییر ناخودآگاه اتفاق می افتد ، اما ما از تغییرات درونی که به طور موقتی نیز رخ می دهند آگاه هستیم.

در این رابطه موفقیت بزرگ مرحوم استاد احمد علی راغب ایجاد مهمترین بستر هنری برای انتقال مفاهیم و باورهای عقیدتی و شعر حماسی فرهنگ اسلامی ایران بود. همه ما می دانیم که تحویل موثر هر محتوایی بدون بهره مندی از “هنر” غیرممکن است. بر این اساس ، می توانیم دامنه و عمق فعالیت هنری استاد راگب را در انتقال فرهنگ حماسه و انقلاب به امروز و سایر نسل ها درک کنیم.

احمدعلی راگب “پایتخت” کشور ما محسوب می شود و اکنون از بین رفته و بهشتی شده است ، بنابراین تأثیر عمیق این سرمایه همچنان پابرجا خواهد بود.

من دعا می کنم که خداوند متعال با روح بزرگ مقدسین خود و روح روح آسمانی امام خمینی (ره) راه برود تا او را برکت دهد و به او آرامش دهد و با روح معلمی برجسته و سخت کوش قدم بگذارد.

سال 1717

دکمه بازگشت به بالا