عمومی

بود و نبود جشنواره فیلم فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک

“شهر فرنگ” در گفتگو با منتقد سینما دکتر مصطفی جلالی فخر ، جشنواره فیلم فجر را به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی ملت معرفی کرد و گفت: “این فیلم تقریباً یک سال است که تعطیل است و فیلم نمایش داده نمی شود.” . کرونا به فیلم آسیب رساند و مشکلات روحی و روانی بسیاری را برای فیلم و مردم به وجود آورد.

جلالی فخر افزود: “تاکنون ، جشنواره فیلم فجر وجود و شادی فیلم های ایرانی را اعلام کرده است. جشنواره فیلم Pajr امسال رویدادی است که باعث رونق وجود و نشاط صنعت فیلم می شود ، که به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان در حال تنفس است.

وی گفت: “حتی اگر تعداد مرگ و میرها کم باشد ، برگزاری جشنواره بدون اینکه وزارت بهداشت پایان تاج را اعلام کند ، یک اشتباه است.”

یک پزشک و منتقد سینما گفت: “جدا از اینکه تاج فیلم ما را شکست ، ذهن مردم را تحت تأثیر قرار داد.” برای افتتاح نوعی جشنواره فیلم ، باید منتظر پایان رسمی کرونا از وزارت بهداشت باشید.

دکتر مصطفی جلالی فخر گفت: باید بهترین تصمیم برای تعطیلی سینما در شیوع ویروس کرونا باشد. از روز اول شیوع ویروس کرونا (مارس 1998) من مخالف فیلم و فیلم سازی بودم ، اما اکنون 110 فیلم در نظر گرفته شده است.
منتقدان سینمایی گفتند که این جشنواره باید با حضور یک پنجم مردم برگزار شود.

سعید الهی ، کارشناس سینما ، اعتراض دکتر جلالی فخر به میزبانی جشنواره فیلم فجر را تأیید می کند و می گوید: “تاکنون این جشنواره فیلم بهانه ای برای وجود و تبلیغ فیلم های ایرانی بوده است.”

مسئول روابط عمومی جشنواره فیلم پاز لو از حضور 110 فیلم در جشنواره به صورت ویدیویی خبر داد و افزود: “سرانجام ، لیستی از 62 فیلم در نتیجه بررسی دبیرخانه جشنواره منتشر شد.”

وی گفت: با تولید 110 فیلم در سال گذشته می توان نتیجه گرفت كه سازمان فیلم ، متولی سینما ، سعی در اجرای پروتكل بهداشتی نداشته و ساخت فیلم را متوقف نكرده است.

“مسعود ناجاپی” یکی از دلایل انتخاب 62 فیلم برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم پازر (4 تا 9 بهمن 1378) را گرفتن مجوز ساخت عنوان کرد.
وی درباره چگونگی انتخاب هفت داور جشنواره فیلم پازره گفت: “این داوران برای اعلام فیلم های منتخب 62 فیلم دست چین را تماشا می کنند.
نجفی گفت: در پایان پیش بینی می شود 20 فیلم برای بهترین فیلم سال معرفی شوند.

دکمه بازگشت به بالا