ورزشی

بیرانوند – سوریه؛ این یک آغاز معمولی نیست

دروازه بان تیم ملی ایران این فرصت را داشت تا در دیدار امروز یک گل بزند تا رکورد قبلی خود را بشکند.

علیرضا بیرانبند ، یکی از سه دروازه بان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای دیدار با سوریه و عراق ، بیشتر از دو رقیب دیگر در ترکیب اصلی قرار می گیرد. او در چند سال گذشته بهترین گلزن تیم ملی بوده است و امیدوار است بتواند به عنوان بهترین دروازه بان ایران راهی مرحله نهایی جام جهانی 2022 شود. البته به تازگی رقبای بیرانبند بسیار به او نزدیک شده اند که همین امر رکورددار بدون گل در مقدماتی جام جهانی را با مشکل مواجه کرده است.

علیرضا بیرانوند در دوره قبلی این مسابقات 12 گل متوالی به ثمر رسانده است. او در حدود دو سال متوالی موفق به گلزنی برای تیم ملی نشد و با رکورد بدون گل 12 بازی متوالی رکورددار تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی شد. بیران بند از زمان گل ایران به ترکمنستان گلی دریافت نکرده است. او با پیروزی 6-0 مقابل گوام و تساوی 0-0 مقابل کره با دوازدهمین کلین شیت شروع کرد.

اما بیرانوند در آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی 2018 درهای خود را باز کرد. در دقیقه 12 بازی ایران و سوریه ، عمر صومه برای اولین بار در 10 سال گذشته برای تهران برای سوریه گلزنی کرد که پایان غیرمنتظره بازی بدون گل علی بیرو بود.

اکنون ، پس از چهار سال ، ایران و سوریه دوباره در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف هم می روند. البته بازی امروز با چهار سال قبل متفاوت است زیرا اولین مسابقه بین دو تیم است. نقطه شروع خوبی برای بیرانوند است تا بتواند یک بازی کلین شیت را بشکند و در مقابل تیمی که بار دیگر رکورد جدیدی را ثبت کرد ، کلین شیت خود را حفظ کند.

۲۵۱۲۵۶

دکمه بازگشت به بالا