اقتصادی

بیش از ۲ هزار تن محصولات پاییزه از مزارع آبادان برداشت می‌شود

گزارشگر یک/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار تن محصولات پاییزه از جمله گندم، جو و کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

حسن دشتی نژاد در گفت و گو با گزارشگر یک، با اشاره به نزدیک بودن به فصل برداشت در آبادان اظهار کرد: در کشت پاییزه سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در آبادان ۶۹۰ هکتار گندم، ۲۰۹ هکتار جو و ۵ هکتار دانه روغنی کلزا در آبادان کشت شد.

وی افزود: البته این میزان سطح زیر کشت تحت تاثیر آبگرفتگی بر اثر رعایت نکردن شیب مناسب و خسارت پرندگان از طریق تغذیه از بذر اندکی کاهش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۲ هزار تن از سطح سبز مزارع شهرستان محصول گندم، جو و کلزا برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۷۰۰ تن افزایش خواهد داشت.

دشتی نژاد عنوان کرد: برداشت این محصولات از نیمه اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد و این عملیات توسط ۴ تا ۵ کمباین انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال همچنین یک اکیپ از کارشناسان مراکز خدمات، زراعت و تولیدات گیاهی برای نظارت بر برداشت حاضر خواهند بود و یک مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان آماده خرید محصولات زراعتکاران آبادانی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا