فرهنگی

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند

گزارشگر یک / خراسان رجبی رئیس فرقه قرآن و عترت شورای اسلامی با اشاره به ضعف های سیستم آموزشی آموزش دهنده قرآن گفت: در مورد قرآن. “این واقعیت که یک دانش آموز در طول 12 سال تحصیل 720 ساعت قرآن تلاوت می کند ، اما هنوز بیش از 60 درصد دانش آموزان نحوه قرائت و تلاوت قرآن را نمی دانند نشان دهنده ضعف ما است. سیستم آموزشی و قرآن .برنامه ریز.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به سخنرانی امام حسن عسکری (ع) در خصوص تربیت در اختتامیه جشنواره قرآن سرودهای وحیانی که امروز 13 آنلاین در هتل مدینه رضا مشهد برگزار شد ، گفت: امام حسن عسکری (ع) (ع) می گوید: “کار کردن برای تربیت یک فرد نادان و ترک آنها از عادت بسیار سخت است ، انجام آن معجزه است.” در واقع ، این بیانیه تأکید نمی کند که نادان در جهت افراط و تفریط حرکت می کند.

وی افزود زمانی که فردی به یک رفتار عادت کرد و ملکه رفتار شد ، قدرت ترک آن را نخواهد داشت. فرزندان. اینها سطحی نیستند ، اما دین ، ​​خداشناسی و توحید باید بر اعماق عمل حاکم باشد.

رئیس فرقه های قرآن و عترت شورای مشاوره اسلامی گفت: آنچه امروز برای جامعه ما مضر است این است که روح توحیدی بر وجود انسان حاکم نشده و فاقد حاکمیت قوانین جدید و آموزه های دینی است. عمق وجود انسان در حال حاضر یک نتیجه مشاهده شده است. “ما این کار را می کنیم. هرچه از آموزه های مقدس قرآن و آل البیت (ع) دور می شویم ، مشکلات بیشتری برای فشار آوردن بر جامعه ایجاد می شود. و به مردم آسیب می رساند. تنها راه انسانی ممکن قرآن و آل البیت (ع) است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: قرآن ، تلاوت و ارتباط با تجوید پنجره هایی است که به داخل و خارج از دهلیز معرفت الهی وارد می شود. این یکی از ضروریاتی است که باید با آن کنار بیاییم. ما چاره ای نداریم جز اینکه در مسیر معرفت الهی قدم برداریم. امروزه می توانیم آرامش را در زندگی کسانی مشاهده کنیم که توانسته اند دانش الهی را به خانواده ها ، جوامع و پیرامون خود منتقل کنند.

شما باید از سواحل قرآن عبور کنید تا به اعماق دریای معرفت الهی برسید

وی با قدردانی از فعالیت قرآنی جشنواره وحی ، در ادامه گفت: “به مجموعه برای میزبانی برنامه قرآن با کودکان و جوانان تبریک می گویم.” لازم به ذکر است که نوزادان و جوانان را نباید در فضایی که قرآن در آن قرائت می شود تنها گذاشت. زیرا توقف بر روی این مشکلات مانند شخصی است که در ساحل ایستاده است. برای بدست آوردن مرجان و مروارید در این راه ، باید مانند شناگر قوی و ماهر به اعماق اقیانوس بروید.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می خواهید بدون ماندن در سواحل قرآن به عمق قرآن برسید ، چاره ای جز عبور از سواحل ندارید. شما می توانید قرآن را برای نوجوانان دوستانه کنید. اگر قرآن در زندگی آنها وجود داشته باشد ، آینده آنها یکسان خواهد بود. به گفته امام حسن عسکری (ع) ، اگر روح و رفتار فرد در جوانی به این شکل شکل بگیرد ، نمی تواند در آینده از آن دست بکشد. وقتی شخصی صبح از خواب بیدار می شود و قرآن می خواند ، قرآن او را در قلعه ای حبس می کند و تا آخر عمر در همان جهت حرکت می کند.

پیش بینی مسائل قرآن در قانون برنامه هفتم ائتلاف اسلامی

پژمان فر با اشاره به پیش بینی مسائل مربوط به فرهنگ قرآنی در قانون برنامه هفتم مجمع عمومی کنفرانس اسلامی ، افزود: ، بیایید قرآن بیشتری ارائه دهیم تا بتوانیم از دستور مقام معظم رهبری در حفظ قرآن کریم پیروی کنیم: “ما باید ده میلیون قاری قرآن داشته باشیم”. راه دستیابی به این هدف ، کمک و حمایت از سازمان و برنامه ریزی قرآن است. البته حفظ قرآن فقط حفظ 30 جزء نیست ، شما حتی می توانید قسمت های کمتری را در نظر بگیرید ، اما ما باید در جهت حفظ قرآن برای همه خانواده ها پیش برویم.

رئیس شعبه قرآن و عترت شورای اسلامی گفت: اکنون وزیران علوم ، تحقیقات ، فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را جهت اجرای برنامه قرآن در زمینه های مختلف تحصیلی راهنمایی کرده ایم. برنامه هایی نیز توسط وزارت آموزش و تعاون ، وزارت کار و وزارت رفاه اجتماعی برنامه ریزی شده است. اگر کسی در این کشور می تواند فارسی بخواند و بنویسد ، باید بتواند قرآن نیز بخواند. این منطقی نیست که شما نمی توانید در کشوری با نظام اسلامی به تلاوت قرآن مسلط شوید.

پژمانفر در ادامه گفت: امسال در یازدهمین مجلس شورای اسلامی ، مسأله قرآن با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفت و در قانون برنامه هفتم در مورد مسأله قرآن پیش بینی شده بود. امیدواریم این اقدامات بتواند به ما در ایجاد تغییرات کمک کند. یکی از دستور کارهای جلسات ما در چند هفته آینده ، تشکیل کمیته توسعه اقدامات محلی است ، یک وظیفه قانونی.

در مراسم اختتامیه جشنواره ، محمد امین کهن ، محمدباقر محسنی و امیرعلی عطایی به ترتیب رتبه های اول تا سوم جشنواره ملی مکاشفه در اذان ، تقلید و رسیتال تطبیقی ​​را به ترتیب کسب کردند. علی اصغر علیپور و پوریا بلوخی نیز نقدهای بسیار خوبی در زمینه های مربوطه دریافت کردند.

در زیر بیانیه های هیئت داوران قرائت های تطبیقی ​​برای این جشنواره آمده است:

از خداوند متعال سپاسگزاریم که به ما اجازه داد با وجود محدودیت های زیاد ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس ، در همه نور و کمال فضای نزول قرآن دوم و امام رضا (ع) در کنار حرم موفق باشیم. عشق ، محبت ، برکت ، بیایید قرآن را با وجود یک نوجوان نگه داریم.

هیئت داوران این مسابقه متشکل از اساتید و داوران مجرب قرآن در زمینه های نماز ، قرائت تقلید و قرائت تطبیقی ​​طبق قوانین واحد و قالب استاندارد مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه ، جهت ارزیابی و داوری شرکت کنندگان بود. عنوان و الگوی مناسب تجربه توسط برگزارکنندگان مسابقات قرآن استفاده شد.

ما فکر می کنیم شایان ذکر است که هدف اصلی از برگزاری این مسابقات فقط یک مسابقه فنی یا حرفه ای در بین قاریان جوان نیست و به گفته مقام معظم رهبری ، برگزارکنندگان مسابقات قرآن ضرورت ادامه فعالیت های فرهنگی با قرآن. من انجام دادم. به

در اینجا بیانیه هیئت داوران در مورد دعاهای این جشنواره آمده است:

بدینوسیله از کمیته اجرایی و خادمان قرآن به دلیل میزبانی مناسب دومین مسابقه قرآنی آواز وحی که در هتل مدینه الرضا (ع) برگزار شد قدردانی می کنیم. با مشارکت پرشور تلاوت های کلام وحی ، موزین و قاریان زیر 18 سال ، روند کنفرانس به سه قسمت تقسیم شد. محیطی راحت وجود این مسابقات سالم باعث ایجاد شور و اشتیاق به قرآن در نسل جوان و جوان کشور شده و منجر به رشد کمی و کیفی شرکت کنندگان در آن شده است.

ما فرض می کنیم که می خواهیم از استاد حمید شاکرنژاد ، دبیر و مدیر جشنواره قرآن سرودهای وحی ، مهندس سروش عظیمی و همه دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کنیم.

در اینجا بیانیه هیئت داوران قرائت تقلید این جشنواره آمده است:

با تشکر از زحمات همه عزیزان و همکاران جشنواره قرآن و آرزوی توفیق الهی در برگزاری دوره بعدی ، موارد زیر را برای بهبود و کیفیت جشنواره قرآن پیشنهاد می کنیم.

1. یک کارگاه آموزشی داور مجازی برای شرکت کنندگان باید نیم روز یا کامل قبل از حضور در مسابقه با دستورالعمل های مختصر سرپرست و اعلام جزئیات قوانین خدمات برای همه شرکت کنندگان برگزار شود.

۲ سه حوزه تلاوت می تواند برای برخی از جوانان کمی سنگین به نظر برسد. برنامه های متنوع تری مانند تلاوت قرآن کریم ، اذان نماز ، و تلاوت قرائت را می توان در این مسابقه برگزار کرد.

سه. قبل و بعد از مسابقه ، جلسات همدلی و کیفیت باید با اساتید و داوران در محل مسابقه برگزار شود.

انتهای پیام

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا