اجتماع

بیماران نادر چشم انتظار واکسن کرونا/ لزوم تشکیل کمیته علمی برای انتخاب واکسن تزریقی

مدیر بنیاد بیماری های نادر خاطرنشان کرد: سیستم بنیاد اسامی 5000 بیمار نادر را ثبت کرده است و انتظار دارد واکسن ویروس کرونا دریافت کند. وی در عین حال تأکید کرد که باید کمیته علمی برای انتخاب واکسن های تزریقی با توجه به نوع بیماری نادر تشکیل شود.

در مصاحبه ای با گزارشگر یک ، دکتر حمیدرضا آدراکی وی با انتقاد از روند واکسیناسیون بیماران نادر گفت: “تاکنون تعداد بسیار کمی از این بیماران علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.” در ابتدا ، این بیماران به دلیل مشکلات زیادی که داشتند و سیستم ایمنی ضعیف آنها را در معرض خطر بالای بیماری عروق بیماری کرونا قلب قرار می داد ، مجبور به واکسینه شدن علیه ویروس کرونا شدند. متأسفانه به دلیل کمبود واکسن و پروتکل تزریق واکسن این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: “من فکر می کنم ما باید بیماران نادر را بعد یا همزمان با آنها یا حتی بعد از آنها پس از گروهی از کادر پزشکی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند ، واکسینه کنیم.” شناخته شده است که این افراد گروه نادری از بیماران را مبتلا به نقص ایمنی می دانند ، که معمولاً به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن است ، در این افراد آنتی بادی برای بیماری های مختلف ندارند و حتی سرماخوردگی نیز وجود دارد ، که در افراد عادی در داخل از بین می رود چند روز. .ممکن است ماهها در این بیماران درگیری ایجاد کند و به دنبال آن سرماخوردگی و سپس عفونت تنفسی ایجاد شود. حال تصور کنید این شخص کوید 19 دارد. چه اتفاقی خواهد افتاد؟

“حتی اگر خانواده ها برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از جامعه جدا شوند ، خانواده ها می توانند در انتقال بیماری نقش داشته باشند ، اما برخی از بیماران نادر باید در جامعه باشند و به عنوان کارمند ، دانش آموز و غیره استفاده شوند. حمل و نقل عمومی. آیا می توان انتظار داشت که این بیماران در خانه محبوس شوند؟ باید سریعتر فکر کرد. من فکر نمی کنم این بیماران بعد از کادر درمانی در گروه باشند.

وی گفت: “من از بیماران نادری که مدتهاست در حال تعقیب واکسن هستند شرمسارم. از طرف دیگر نمی توانید برای دریافت واکسن به همه مراکز مراجعه کنید و مراکز باید کنترل شده و متحرک باشند.

وی با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات علمی برای انتخاب بهترین واکسن برای تزریق به بیماران نادر ، گفت: “ما باید تعیین کنیم که کدام واکسن برای بیماران نادر با نقص سیستم ایمنی یا بیماران با مشکلات عروقی مناسب است. رنج می برند.” . در این راستا ، کار گروهی باید در بین پزشکان فعال در زمینه بیماران نادر صورت گیرد و در این راستا ، تیم علمی بنیاد بیماری های نادر برای همراهی تحقیقات علمی آماده شده است. به عنوان مثال ، فرد مبتلا به بیماری نادر مربوط به بیماری های قلبی عروقی در صورت امکان نباید با واکسن Astraznica واکسینه شود ، این واکسن باید مطابق 4 ماده mRNA ، DNA ، ویروس کشته شده و ویروس ضعیف شده واکسینه شود.

رئیس بنیاد بیماری های نادر ، در مورد محموله جدید واکسن ویروس کرونا در کره ابراز امیدواری کرد که سرعت واکسیناسیون را تسریع کند و گفت: “در همان زمان ، واکسن ایرانی به مرحله تزریق عمومی رسیده است و ما می خواهیم بیماران نادر در اولویت قرار بگیرند. “به درخواست های بیمار پاسخ نمی دهد چه کسی مسئول این افراد است اما در موارد نادر پاسخ به بیماری عروق بیماری کرونا نیز متفاوت از بیماران نادر است خیلی دیر برای واکسیناسیون بعد از گروه سنی ما اگرچه وزارت بهداشت بارها به لزوم واکسیناسیون افراد بسیار آلوده اعتراض کرده است ، اما کمبود واکسن وجود دارد و افراد مسن در اولویت هستند … ما می دانیم که افراد مسن در معرض خطر ابتلا هستند. بیماران بیمار اما نادر در خطر ابتلا به این بیماری. شما یکی از بلند قد ترین افراد هستید ، بنابراین باید زودتر واکسینه شوید.

وی افزود: “کار ثبت حدود 5000 بیمار نادر در سیستم” سابنا “انجام شد. اعداد ذکر شده در مقایسه با واردات واکسن اندک است و این افراد می توانند تا پایان ماه ژوئیه که اهمیت واکسیناسیون بیش از عصر است برنامه ریزی و واکسینه شوند.

Perception گفت: “خوب است که یک زمان مشخص و واحد برای واکسیناسیون در نظر بگیریم تا بیماران نادر بین مراکز واکسیناسیون گم نشوند.”

وی گفت: “تاکنون 355 بیماری نادر در کره تأیید شده و حدود 5000 مورد به طور کامل ثبت شده است ، اما جمعیت آماری مطمئناً بیش از این است اما ما هنوز از ما نامی برده ایم.” بیش از 85٪ آنها بالای 18 سال هستند. البته ، به نظر من ، مسائل سنی در بیماران نادر نباید مانع از واکسیناسیون شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا